Connect with us

LaPierre eZesty AM LTD: 18 kg și cu motor/acumulator detașabil

Electrice de munte

LaPierre eZesty AM LTD: 18 kg și cu motor/acumulator detașabil

Vara trecută când am fost la Eurobike, bicicletele LaPierre au fost printre puținele care mi-au atras atenția și care m-au reținut mai bine de jumătate de oră la stand. Stăteam și băloșeam la niște produse care nu doar că arătau bine, însă de la o mică distanță nici n-aș fi zis că-s electrice. Toată povestea asta s-a întâmplat deoarece LaPierre a decis să instaleze pe câteva modele de e-bike-uri motoarele Fazua, despre care am scris aici. Nu este un motor full-gas, însă este unul care te va ajuta considerabil pe porțiunile de urcare.

Acumulatorul și motorul lui eZesty cântăresc doar 4 kg. Comparativ, doar motorul de la Bosch cântărește atât, iar la această greutate mai trebuie adăugat și acumulatorul care pune alte 3 kg pe cântar.

eZesty AM LTD Ultimate cântărește un pic sub 18 kg, ceea ce este cu adevărat remarcabil pentru o bicicletă electrică full-suspension, cu amortizoare de 150mm! Treaba interesantă cu Fazua este că poți detașa cu mare ușurință atât motorul cât și acumulatorul, iar astfel mai dai jos 4 kg de pe bicicletă, rezultând într-un full-suspension de 14 kg, adică similar cu unul normal. N-ai chef să fii asistat, demontezi rapid motorul, dar să fim serioși, de ce n-ai vrea asta?

Altfel, pe bicicletă regăsim suspensii Fox din gama Kashima, o transmisie de top Sram X01 Eagle cu 12 pinioane, frâne Sram Guide RE cu discuri de 203mm, un motor cu o putere de 250W și cu un cuplu mai micuț, de 60Nm, alături de un acumulator de mici dimensiuni,adică de 252Wh – la jumătate față de ceea ce oferă bicicletele electrice standard. Cu toate acestea, te poți aștepta la o susținere din partea motorului pe o distanță de aproximativ 50 de km, dacă terenul este drept. Altfel, poți calcula cu jumătate din această valoare și cu o diferență de nivel de aproximativ 800 de metri.

Și o imagine mai clară. Greu de spus dacă este electrică sau nu.

LaPierre nu face altceva decât să dea tonul în lumea e-MTB-urilor pentru produse mai ușoare, mai bine gândite, însă momentan, nu foarte accesibile. 7.500 de euro pentru acest model sunt o sumă considerabil de mare, pe care prea puțini își pot permite s-o cheltuie. Pe de altă parte, pe piață există biciclete non-electrice, cu suspensii similare, care costă semnificativ mai mult. Așadar, undeva tot există un echilibru în acest unvers.

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Questions

To Top