Conversie bicicletă normală în bicicletă electrică: soluții

2
844
views

Bicicletele electrice sunt momentan destul de scumpe, iar dacă nu-ți permiți achiziționarea uneia, ai mereu la dispoziție variante de conversie. Ține cont că nu toate variantele de conversie sunt rentabile, uneori fiind mai profitabil să cumperi direct o bicicletă electrică, însă există și câteva variante de luat în seamă.

Ce trebuie să ai în vedere înainte de a converti bicicleta normală într-o bicicletă electrică:

1.Atașezi un sistem extra, relativ greu, care va schimba manevrabilitatea bicicletei. Bicicletele electrice sunt direct gândite pentru motor și acumulator și au greutatea distribuită eficient.
2.Un sistem adițional o să aibă performanțe mai slabe, precum puterea mai mică a motorului sau un acumulator mai slab. Asta se va reflecta ulterior în teren.
3.Kit-urile foarte ieftine de conversie nu aduc niciun avantaj real pe termen lung, așadar încearcă să eviți chinezăriile.

Prima și cea mai simplă variantă este achiziționarea unei roți de spate, care conține atât un motor cu o putere de 250 sau 350W cât și acumulatorul. Ai o autonomie de aproximativ 48 de km (fără a se preciza dacă este vorba despre vreo diferență de nivel) și te susține până la o viteză de 32 km/h.

Roata roșie de la Copenhagen Wheel

Există două dezavantaje majore în cazul acestei soluții:

-greutatea foarte mare a roții, de peste 8 kg (doar butucul cântărește 7.6 kg), o valoare care va modifica complet manevrabilitatea bicicletei, centrul de greutate al bicicletei fiind complet diferit
-prețul mare de achiziție (1.500 euro), dat fiind faptul că poți achiziționa o bicicletă electrică cu echipare de bază, de la un producător cunoscut, cu un preț începând de la 1.200 de euro.
-este compatibilă doar cu frânele pe jantă, deci exclude direct frânele pe disc

Avantajele sunt:

-montare facilă
-compatibilă atât cu biciclete de oraș cât și cu biciclete de munte (29er)
-te susține până la 32 km/h (față de 25 km/h cât este standardul în industrie)

Exemple: Copenhagen Wheel, BionX sau Performance e-bike kit (mai ieftin)

O altă soluție de conversie vine de la Rubee, un producător din Marea Britanie, însă acesta are o mare deavanataj estetic. Întreg sistemul are o greutate rezonabilă, de aproximativ 6 kg, motorul are 250W și te susține până la 25 km/h.

Atașarea acestui sistem se face facil, de tija de șa.

Autonomia este de 40 de km, dar și această valoare este valabilă pentru oraș, unde nu ai diferențe mari de nivel.

Dezavantaje:

-din punct de vedere estetic nu arată grozav
-nu suportă trasee foarte denivelate, deci nu se poate folosi în off-road
-șaua nu poate fi coborâtă prea mult

Avanataje:

-instalare facilă pe orice fel de bicicletă
-greutate rezonabulă
-preț decent (690 euro)

Exemplu: Rubee UK

Cea mai elegantă soluție vine de la Vivax, fiind și cea mai utilizată pentru a trișa la concursuri. Aceștia oferă un sistem care se introduce în cadru, mai precis în interiorul seat-tube-ului și care, cu ajutorul unui sistem de roți dințate, pune în mișcare axul pedalierului.

Perfect ascuns în cadru. Nimeni n-o să știe că ești asistat la pedalare. 🙂

Puterea motorului este ceva mai mică, de 200W.

Dezavantaje:

-trebuie să existe o gară între seattube și bottom bracket, astfel încât rotițele dințate să funcționeze
-extrem de scump (2.699 euro)
-durată mică de viață a acumulatorului

Avantaje:

-nu este deloc vizibil
-greutate foarte mică, de doar 1.8 kg
-oferă suficient suport acolo unde chiar ai nevoie
-un mic buton de pornire al motorului se montează pe ghidon sau oriunde dorești

Exemplu: Vivax Assist

Ultima, dar nu cea din urmă, este soluția oferită de un motor instalat central, pe Bottom Bracket. Bafang este cel mai cunoscut producător care oferă soluții de conversie, iar în cazul acestuia poți opta fie pentru varianta mai sus amintită, fie pentru un butuc spate cu motorul incorporat sau chiar pentru un butuc de față cu motorul incorporat.

Bafang vine cu cea mai rezonabilă ofertă: raport calitate/preț bun, instalare sub bottom bracket.

Costul unui kit Bafang este relativ de redus, de până în 400$.

Dezavantaje:

-deși poate avea pânp la 500W, motorul nu trage atât de puternic pe munte, unele înclinații mari fiind peste capacitatea acestuia
-instalarea cu multe cabluri și accesorii se poate dovedi dificilă pentru cineva neexperimentat
-materialele din care este construit sistemul nu sunt foarte de calitate
-poziționare foarte joasă, așadar atenție la obstacole mai mari

Avantaje:

-preț bun raportat la celelalte soluții
-display și posibilitatea selectării nivelului de asistență
-achiziționare rapidă de la aliexpress

Exemplu: Bafang

Bătaie de cap: este ieftin însă va fi livrat precum îl vezi în imagine. Vei avea nevoie de ceva cunoștiințe pentru demontarea angrenajului și pentru a pune întreg sistemul pe picioare.

Concluzie

Kit-urile de conversie pentru biciclete electrice sunt disponibile în numeroase variante, însă este bine să mergi pe variantele cu sisteme care și-au dovedid calitățile în timp, aici putând menționa atât Bafang-ul cât și Vivax, cu toate că diferența de preț este uriașă. Diferențe sunt și la greutate și dimensiuni, de aceea sistemul foarte compact și foarte ușor de la Vivax costă de fapt atât de mult. În general, niciun kit de conversie nu este pregătit pentru trasee dificile de munte, cel mult forestiere cu grad de înclinație mic. Pentru oraș, oricare din sistemele prezentate aici funcționează foarte bine. De reținut, dacă faci o astfel de achiziție, verifică garanția produsului. Motorul sau acumulatorul sunt componente care pot ceda după un anumit timp, așadar ar fi indicat să fie acoperite de garanție. Recomand achiziționarea dintr-un magazin fizic, local, căci la achiziționarea de pe internet este ceva mai dificilă înlocuirea componentelor defecte, iar timpul de așteptare este foarte mare.

2 COMENTARII

  1. A-si dori sa cumpar un set de baterii si cutie pentru o bicicleta electrica,pe care o am .Comercializati asa ceva,si aproximativ cit costa? Trei baterii de 12v ,si cutia in care sepun care se monteaza pe bicicleta,in spatele axului de la sitz.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here