Connect with us

Michelin E-Wild: cu excavatoarele în acțiune

Piese

Michelin E-Wild: cu excavatoarele în acțiune

Când cei de la Schwalbe au lansat o anvelopă specifică pentru e-bike, m-am bucurat teribil, căci avantajele care decurgeau din construcția acestora erau din cele ideale: construcție robustă, protecție la pană foarte mare (printre altele și tubeless) și aderență mare, mai mare în orice caz decât în varianta anvelopelor pentru biciclete normale. Toate acestea aveau de plătit un preț și anume greutatea mare, dar cui îi mai pasă de 500 de grame în plus (per total) când vine vorba de e-bike-uri? La scurt timp, cei de la Michelin au lansat pe piață noile E-Wild, pe care le-am cerut imediat la test, un set de anvelope care urmăresc ideea celor de la Schwalbe, anume de a avea două anvelope distincte pentru roata de față și pentru cea de spate.

Graficele de pe laterale nu o să țină prea mult, mai ales în zonele de pietre.

Însă, chiar dacă privești cu lupa, este destul de greu de găsit o diferență între anvelopa de față și cea de spate, ceea ce ridică întrebarea de ce anume a fost cazul să le noteze cu Front și Rear. În fine, instalarea anvelopei de 27.5 x 2.8 (așadar format plus), se face la fel ca în cazul oricărei anvelope pentru bicicletă electrică cu jantă lată: transpirând, cu leviere din plastic sau rapid, dar nu simplu, cu leviere din metal. Janta este decisivă în acest caz, iar cele mai puțin înalte dintre ele, care nu pot fi transformate în tubeless, permit o instalare mult mai facilă (a se citi: cu mâna!).

Anvelopa de spate, cu crampoanele sale laterale imense!

La nivel de compound, Michelin-urile folosesc E-GUM-X, o idee mai moale decât în cazul lui Schwalbe și nici nu au acea carcasă împrumutată parcă de la motociclete, ci una care amintește mai degrabă de anvelopele de enduro. Michelin este anvelopa care oferă o tracțiune mai bună pe urcările foarte dificile, descurcându-se grozav și în condiții de umezeală, pe când la nivel de aderență laterală nu am putut sesiza o diferență prea mare între cele două. Privind doar din punct de vedere al robusteței, cele de la Schwalbe par și cele mai zdravene, însă Michelin-ul nu a dezamăgit nici la lovirea de pietre sau rădăcini, peretele lateral fiind suficient de gros încât să poți rula însiguranță cu cameră cu o presiune de 1.2 bar (greutate bicicletă 24 de kg, greutate rider – 65 kg).

Diferența de greutate dintre cele două anvelope Michelin (între Front și Rear mai precis) este de aproximativ 100 de grame, căci anvelopa de spate este mai robustă, construită să reziste mai bine eventualelor lovituri pe care le poate încasa roata de spate pe traseu. Chiar și așa, greutatea anvelopelor de 2.8 este de 1.4 kg/bucată, cu mult peste valoarea declarată de producător (1.1 kg). Dacă este să dăm crezare celor declarate de Michelin, anvelopa de spate are și o durată de viață mai mică decât cea de față, dar nu-mi dau seama dacă au luat în calcul faptul că aceea este roata de tracțiune și este normal să se uzeze mai rapid decât cea de față sau calculul este făcut strict în funcție de material.

Anvelopa de față…

… și cea de spate. Design similar. Chiar și crampoanele centrale sunt foarte înalte, iar astfel agață excelent pe urcările abrupte. Capacitatea de curățare (la noroi) este foarte bună.

În orice caz, viteza de rulare este acceptabilă pentru o asemenea anvelopă, iar durata de viață la fel de acceptabilă, aici bazându-ne strict pe rating-ul pe care-l oferă Michelin. Chiar dacă sunt mai grele decât Schwalbe Eddy Current, aceste noi anvelope de la Michelin nu au absolut nicio treabă cu alte anvelope de 2.8 dedicate bicicletelor normale, fiind mult mai solide, iar avantajele care decurg de aici se referă în principal la aderență. În condiții de umezeală, acestea punctează peste cele ale producătorului german, dar altfel se învârt tot pe acolo. O mare diferență este însă dată de preț, Michelin E-Wild fiind oferită pentru 210 lei/bucata, cu 115 de lei (per bucată) mai ieftin, adică cu o economie la final de 230 de lei pe set. Ceea ce le transformă în preferatele noastre, când vine vorba de anvelope pentru e-bike, deși cum spuneam și Eddy Current sunt excepționale, cu mențiunea că sunt oferite la un preț destul de piperat.

Greutate: 1.410 grame/bucata pentru 27.5 x 2.8 (disponibile și în 27.5 x 2.6)
Preț recomandat: 210 lei/bucata, 420 lei/setul
Importator: –

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Questions

To Top