Biciclete electrice ieftine – argumente pro și contra

16
2348
views

În ultimii ani am avut ocazia să pedalez pe majoritatea bicicletelor electrice cu motoare de la producători consacrați, precum Bosch, Yamaha, Shimano sau Brose. Însă, totodată am putut încerca și alte modele mai ieftine, dotate bineînțeles cu motoare mai puțin sau deloc cunoscute și am reușit să strâng păreri de la cei care au plătit între 500 și 1.000 de euro pe o bicicletă electrică ieftină. Care sunt concluziile după aceste experiențe și dialoguri, poți citi în acest articol.

bicicleta electrica ieftina
Una dintre cele mai populare biciclete electrice ieftine ale momentului, Cyclamatic.

Ca să clarificăm din start problema prețului, în acest moment, o bicicletă electrică ieftină, dar de calitate, înseamnă un preț de pornire de 1.300 de euro. Exemplu concret este noul Focus Whistler2, versiunea 2018, care reprezintă o soluție de buget lansată de germani, o variantă de bicicletă pentru drumuri forestiere care nu va vedea vreodată trasee dificile. Este genul de bicicletă pe care o folosești doar pentru plimbări recreaționale și de la care nu ai pretenții de motor cunoscut sau piese de top.

focus whistler 2
Focus Whistler2, cu acumulator pe seat-tube, ce poate fi detașat.

Ca fapt divers, această bicicletă are un acumulator mai mic, așadar și o autonomie proporțională. Față de standardul din industrie de 400Wh, acest acumulator are o putere de 250Wh, iar față de bicicletele cu echipări mai bune, puterea este la jumătate (500Wh fiind standardul pentru bicicletele cu motoare dedicate traseelor de munte solicitante). Asta înseamnă că pe teren plat, ar trebui să te mulțumești cu o autonomie de maxim 40 de km, iar pe un traseu cu urcări, cu undeva între 15 și 20 km. Motorul Groove Go are 250W și se află în butucul de spate, prin urmare bicicleta va avea centrul de greutate modificat, față de bicicletele cu motor central care au un centru de greutate scăzut, fiind astfel mai stabile. Dar în cazul acestui Focus nu este vorba despre performanță ci despre o bicicletă electrică recreațională cu roți de 29 de inch și transmisie 1×9, iar din acest punct de vedere își îndeplinește misiunea cum trebuie, fiind încadrată într-un buget corect.

Dacă vrei să treci mai departe, dar tot în aria bicicletelor electrice entry-level, putem lua ca exemplu Haibike HardSeven 2018, tot un hardtail, dar cu roți de 27.5 inch și un motor Yamaha (preț recomandat 1.999 euro). Diferența de aproximativ 700 de euro dintre cele două modele se regăsește în echiparea cu un motor mai performant, de la Yamaha, integrat în cadru (pedalier), cu display și într-un acumulator mai puternic, de 400Wh. În ceea ce privește echiparea, bicicletele se prezintă similar, atât la nivel de transmisie (1×9 cu pinion 11-36) cât și la nivel de frâne (entry-level).

Haibike-ul are cel mai agresiv design.

Dacă dorești o bicicletă echipată cu motor Bosch, din gama Active Line Plus, cu o putere de 250W și un acumulator de 400Wh, ai la dispoziție un Cube Acid Hybrid. În afară de motor, care are 5Nm în plus la nivel de cuplu față de Yamaha, acesta se mai deosebește de concurenți prin acumulatorul integrat. În rest, prețul este de 1.800 de euro, roțile de 29 de inch, iar transmisia 1×9, cu foaie mare, de 38 de dinți.

Cube: roți de 29 de inch și acumulator integrat.

Iar o treaptă mai sus, dar tot în aria bicicletelor entry-level, se află Merida EBig Tour 9 300, cu un preț de 2.100 de euro, însă cu o motorizare Shimano dezvoltată special pentru bicicletele de munte. Din echipare face parte o furcă mai bună, Fox Rhythm 34 și o transmisie 1×9 cu pinionul mare de 34 de dinți și cu foaia mare de 38 de dinți.

Propunerea celor de la Merida, cu motorizare Shimano.

Pe scurt, dacă ne uităm pe echipările modelelor menționate până în acest punct, majoritatea sunt proiectate pentru trasee mai simple, deși abordarea unora ceva mai complicate nu va fi o tragedie. Va fi necesar însă mai mult efort din partea ta pe urcările brutale și cu siguranță o să fii zguduit serios pe coborâri. Nici frânele nu-s foarte grozave, pentru niciunul din modele. De aceea, este bine să respecți mențiunile producătorului în ceea ce privește exploatarea acestora.

Biciclete electrice cu un preț de sub 1.200 de euro sunt de fapt biciclete de parc, cel mult de forestiere, deoarece vin cu motoare montate adițional care nu ar face față la munte. Spre exemplu, acestea cu siguranță nu vor avea motorul integrat, ci îl vor avea încastrat în butucul de față sau cel de spate. Puterea generată de aceste motoare este suficientă pentru teren plat, însă nu și pentru urcări, iar durata de viață a componentelor nu este excelentă.

Un exemplu, importat în Europa pentru aproximativ 800 de euro (600$ în State), este Cyclamatic Power Plus. Acesta seamănă cu o bicicletă de munte, însă este exact o bicicletă de supermarket, de maxim 400 de euro, căreia i-a fost montat un motor. Și un acumulator. Pentru a menține un preț cât mai mic, calitatea parcă este dată uitării și este suficient să te uiți doar la sudurile cadrului sau ale furcii, ca să înțelegi că există un risc crescut să duci o astfel de bicicletă la munte. De asemenea, componentele sunt extrem de ieftine (schimbător construit din tablă ambutisată), iar frânele sau transmisia cu greu ar putea să facă față unui traseu de munte adevărat. Cu siguranță nici singurul element de suspensie, adică furca, nu lucrează conform unor standarde minime.

Privește atent sudurile cadrului și ale furcii.
Schimbătorul de spate este atât de entry-level, încât sub această formă nu se regăsea nici pe bicicletele vândute în 1998 în Metro.

În fond, și în cazul bicicletelor electrice foarte ieftine, se aplică exact aceeași regulă ca la bicicletele de super market: primești cât plăteși și nimic în plus. Cu o bicicletă electrică de oraș s-ar putea să ieși mai bine în această situație, chiar plătind mai puțini bani. Dacă vrei să o utilizezi doar în oraș, nu are niciun sens să achiziționezi o bicicletă electrică care seamănă cu un mountain bike, doar pentru că arată poate mai robust. Căci nu este.

Așadar, sub segmentul de sub 1.000 de euro, cu greu se poate recomanda ceva, căci calitatea este îndoielnică, iar textele producătilor mult prea împopoțonate pentru a reprezenta realitatea. Dintre persoanele cu care am discutat și au achiziționat astfel de biciclete, cele mai uzuale probleme au fost legate de:

1.Descărcarea rapidă a acumulatorului sau deteriorarea acestuia (scade rapid capacitatea de încărcare).
2.Probleme la motorul electric
3.Probleme la componentele bicicletei (furcă, transmisie, roți foarte sensibile)
4.Într-un final, a fost vorba și despre confort sau experiență, aflate la un nivel foarte redus

Întotdeauna încurajez consumatorii să se intereseze înainte de achiziția unui produs. Ieftin nu înseamnă neapărat bun, iar foarte ieftin (raportat la prețurile actuale ale bicicletelor electrice) poate însemna o investiție inutilă de care să-ți pară rău ulterior. Dacă ceea ce am scris mai sus nu te convinge, îți mai rămâne o variantă la dispoziție: testează o bicicletă electrică de 7-800 de euro, apoi urcă-te pe una de 1.300 – 1.600 de euro. Vei înțelege imediat pentru ce anume plătești în plus. Mai mult decât atât, este vorba despre propria-ți siguranță, căci nimeni nu trebuie să riște inutil cu o bicicletă ieftină.

Pro:
Preț foarte mic de achiziționare
De regulă transport gratuit la achiziționare online din altă țară
Componente ieftine dacă este necesară înlocuirea

Contra:
Arie de utilizare limitată
Calitate îndoielnică pentru motor și acumulator
Componente puțin durabile care nu pot fi utilizate la munte
Greutate foarte mare (cadru și furcă din oțel)
Poziția nu este ergonomică la aceste biciclete
Inconfortabile pe denivelări

Dacă ai întrebări legate de biciclete electrice sau de sfaturi de achiziționare, le așteptăm cu drag mai jos, în rubrica de comentarii.

16 COMENTARII

  1. As dori sa achizitionez o bicicleta eletrica freewheel revo pentru plimbari in oras. As dori o parere, tinand cont de pretul de achizitie care este 5000 lei. Multumesc.

  2. Servus.
    Va multumesc pentru informatiile oferite. Din cautarile mele am aflat ca motoarele Bosch sunt “smucite” adica transfera puterea motorului mai brusc, in timp ce Yamaha sunt line, accelereaza pe masura puterii cu care apasam pe pedala (nu stiu cat adevar este in aceste afirmatii-apreciez o parare).
    Tot ce va scriu este rezultatul cautarilor pe internet si al discutiilor din magazine (youtube: un Pegas Suprem – dezamagitor de faptul ca la peste 25km, motorul “punea frana” sau cu un ElJoy 50km/h in plan, dar este o bicicleta de oras cu tendinte de cross/trekking (cel putin asa se afirma pe youtube).
    Mi s-a oferit varianta MTB E-Bike, hard tail, la care pentru oras sa-i schimb rotile (ceva gen roti cu cauciuc de oras si inca un set pentru forestier), pare buna ideea.

    Ma intereseaza o e-bike, oras (70%) si drumuri forestiere (30%), care sa acopere 50-70km (poate si 100km). Fac naveta zilnic in Bucuresti (30km/zi) si sunt fotograf pasionat; ma intalnesc din ce in ce mai mult cu interdictii de acces auto pe drumurile forestiere, sper sa nu interzica si bicicletele electrice (nu este cazul de “enduro”, nu ma aventurez cu aparatura foto, printre pietre si radacini).
    Bugetul 2.000-2.500eur,
    Ma intereseaza si unde si cum as putea afla de evenimentele organizate de producatori, pentru testare, sau inchiriere; ma gandesc ca merita 250eur sa inchiriez pentru testare mai multe modele, insa nu stiu ce trebuie sa caut, apreciez, verific si mai ales ce mi s-ar potrivi mai bine).
    In speranta ca am oferit detaliile coerente pentru a primi un sfat din partea dumneavoastra, va multumesc pentru impartasirea experientelor si recomandarile de pe acest site.

    • Buna seara, sa le luam pe rand:

      1.Motoarele Bosch au acum modul eMTB, care combina modurile Tour si Turbo, rezultatul fiind unul lin. Yamaha – da, accelereaza pe masura ce se apasa pedala mai tare (valabil pentru motoarele PW si PW-SE. Motorul PW-X se apropie de Bosch sau Shimano, primele doua fiind ceva mai slabe).
      2.Pegas – toate bicicletele asistate electric sunt limitate la 25 km/h. Este doar o senzatie de frana, pur si simplu ramaneti fara asistenta.
      3.Se pot schimba rotile sau doar anvelopele, in acest sens puteti eventual sa cautati un hardtail 29er.
      4.Numarul de kilometri mentionati (50-70) ii faceti cu usurinta atata timp cat aveti un acumulator mare de 500Wh. Pentru roas s-ar putea sa fie suficient si unul mai mic, de 400Wh avand in vedere ca nu exista diferente mari de nivel.
      5.Nu este cazul sa se interzica bicicletele electrice.
      6.In acest buget de 2.000 – 2.500 de euro aveti foarte multe variante, mai ales la nivel de biciclete hardtail (entry-level-uri in principal).
      7.Daca vor exista evenimente de test le anuntam noi. Altfel, printre altele ne ocupam cu inchirieri de biciclete electrice la munte, informatii gasiti pe site-ul nostru: http://www.inchirieri-biciclete.com – deschidem din nou in primavara.

  3. Buna Lucian.
    Am fost si eu in dilema asemanatoare.Pe scurt
    Umblam mult (sotia,fratele meu) cu biciclete mountain bike de foarte mult timp, inceputul anilor 90.De cativa ani mai mergem cu niste baieti care se cred “zmei”, si cand ajungem si noi in sfarsit sus pe creasta obositi, se pleaca in 5 minute, deoarece “noi stam dupa voi de 30 de minute…”M-am suparat, am inceput cautarea, prima data in magazine dupa una electrica.Pret ireal de mare pentru un Devron-Pegas cu motor Bafang limitat la 25km/h.
    Problema era ca avem si bicilete de oras si mountain bike-uri stam la bloc,problema cu locul de depozitare,etc.
    Am reusit cu un kit sa modific bicicleta (full suspension-ul) sotie in una electrica cu motor central.
    In 2 luni am mers 1350 km, cu baietii.Sa schimbat placa,face concurs (sotia) cu baietii la urcare…
    Pretul este foarte ok,am ramas la bicicleta cu care era obisnuita, si am o autonomie decenta de 130-210 km la o viteza medie 24-28 km/h pe drum drept, si cu vant mediu din fata.
    Sper ca am reusit sa-ti fiu de folos.Daca doresti informatii suplimentare ma poti suna la 0724-840-240.
    Cu stima.Zoli

  4. Buna Ziua
    Va rog frumos, as dori un sfat referitor la achizitia unei biciclete electrice.
    Vreau sa merg cu ea de acasa pana la service ( 11 km drum plat, oras). Am 40+ ani 🙂
    De asemenea, am 1.65 > nu-s inalt, rotile de 26″ sunt potrivite (detin o bicicleta non electrica MTB pe 26″ si sunt obisnuit)
    Am gasit un model pliabil, care la prima vedere pare foarte practic. As vrea sa incapa in portbagajul masinii ca sa nu o mai urc sus la eajul trei, seara cand vin acasa.
    Posibil sa mai fac iesiri si pe malul muresului, prin padure, pe drum forestier. Exclus off-road.
    Bugetul este limitat, 4000 – 4500 ron. Nu am pretentii de nus stiu ce performante .. doar sa merg la service si inapoi fara s atranspir la greu,.
    Nu am gasit cam pe niciunde review-uri la tipul asta de cadru.. Va rog frumos, o parere cu privire la acest tip de bicicleta?
    dbsolar.ro/biciclete-electrice/bicicleta-electrica-e-bike-250w-mountainbike-pliabila-e-mtb-26-inch
    Va multumesc frumos

  5. Buna ziua

    Pana la urma am comandat bicicleta electrica de la Devron model 2019.
    https://www.afisport.ro/biciclete-biciclete-electrice/devron-riddle-w1-7-e-bike-2019.html
    Din pacate, fata de modelul 2018 au montat un motor mai slab de 250W (fata de 350 W pt 2018)
    Chiar daca e cheala, n-are nici macar cric sau far sau stop pe spate, am tinut cont ca are garantie la cadru 2 ani iar pentru motor si baterie garantia este de 5 ani. Am optat pt cadrul mai mic (457 mm W> adica pt Women) pt ca eu am 1.65, plus ca fiica-mea cand o sa o vada, sigur mi-o confisca :), macar sa poata sa mearga pe ea (are 12 ani)
    De-abia astept sa ajunga, cica in 2 zile ar trebui sa pun mana pe ea si sa o asamblez.
    Incercati sa faceti review-uri si la biciclete entry-level, de-astea care se gasesc la noi la preturi mai accesibile. Pentru ca nu toata lumea isi doreste bicicleta electrica perfomanta ca sa mearga cu ea pe munte. Mai ales ca nu sunt prea multi care isi permit financiar o bicicleta de 2000+ Eur Cred ca marea majoritate isi doresc o bicicleta accesibila cu care sa poata sa mearca zi de zi. Eu de ex am cautat cam o luna informatii / review-uri / filmulete cu bicicletele electrice si sincer, am gasit multe – dar mai ales pentru modelele scumpe si foarte scumpe, pe care nu mi le permit. Asta nu m-a ajutat deloc in alegerea mea. Foarte putine informatii am gasit despre modelul asta, chiar daca este un model foarte vandut la noi, si apreciat in afara. Am gasit mai multe filmulete de la cei din afara tarii decat de la noi pentru acest model. Poate pentru ca asa ne place noua, daca nu ai scula scumpa- nu existi. Valabil pentru mai multe chestii cum ar fi masini, scule de pescuit etc. De ex daca ma uit pe Fishing&Hunting, cand apar romanii nostrii gen Adi Petrisor cu filmari, astia nu pot sa pescuiasca daca nu tin in mana ultimul bat de la shimano sau ultimul ragnet de mulineta shimano twin-power de 2500 Ron bucata. Ii dore mana daca pescuiesc cu scule normale. Si prezinta capturi cu pesti ca palma. Cand apar filmari cu pescari unguri renumiti, gen Dome Gabor, sau Kristjan Jankovic, aia pescuiesc cu lansete de 250 -300 Ron si mulinete de 3-400 Ron si prezinta capturi record.. Da in fine, scuzati paranteza.

  6. Va salut!
    Astazi 17.05 mi-a sosit bicicleta electrica Devron riddle W 1.7 model 2019
    Am luat riddle W (women) pt ca imi place mai mult cadrul decat la riddle M (man)
    Plus ca poate si fiica-mea sa o calareasca. si aclarit-o azi, prima reactie – “Woooooow!!!!!”” si un zambet laaaarg pana la Urechi. Aceeasi reactie si la fii-miu… Exact aceeasi reactie si la nevasta-mea.. :). de fapt exact reactia asta am avut-o si eu :). Rad ca prostu pe strada, de se uita lumea la mine ca la nebuni. Om la 43 de ani.. in fine:
    Ce pot sa spun.. am pedalat azi dupa ce am asamblat pedalele, strans suruburile de la prinderea franelor pe ghidon,reglajul schimbatorului spate, umflat roata spate ca era cam oale.. am pedalat 30 de km si.. NU MA MAI SATUR!!! FOARTE TARE FRATE!!!!
    Primele impresii:
    Costul > sub 1000 de Euro!!! De fapt chiar sub 900 Euro dupa o saptmana de negociat si muuulte telefoane la cei de la Afisport 🙂 Le multumesc frumos de reducere!!!
    Finisaje> pentru banii astia- chiar este muuuult peste asteptari! nu imi da impresia ca ar fi o chinezarie ieftina. Este foarte confortabila.
    Vine preasamblata, Bateria este incarcata cam 80%
    Este o bicicleta usor de carat sus pe scari > 21.5 kg, e mai mult decat decent. Ca si test – am urcat-o si am coborat-o de trei ori astazi, fara probleme, la etaju trei. Deh, nu am lift.
    Este o bicicltea asistata electric, adica nu merge singura, Dar cu cat dai la pedale mai repede, cu atat asista mai mult. Mie maximul a fost pe la 460W e display pe foaia a 2-a si pinionul 4. Are 3 foi si 8 pinioane.
    Am urcat fara probleme, adica nu am depus nici un efort, am pedalat in gol > digol pe care cu celalalt MTB il urcam greu cu foaia cea mai mica si pinionul din mijloc, pe nivelul 2 de asistenta ( 5 nivele de asistenta)
    Furca fata> este confortabila, are reglaj, da inca nu m-am prins care e cea mai buna treapta de reglaj pt mine. Mi se pare cam moale, dar cred ca trebe sa reglez eu nitel. E reglaj manual, nu are reglaj la maneta din ghidon. Se poate si bloca. Nu troncane cand ridic ghidonul sa sar peste borduri.
    Franele – pe disc, hidraulice, mi-au lasat o impresie foarte buna. Pentru oras si iesit la padure, urcat digul de la mures – si coborat – sunt arisuficiente.
    Faptul ca are motorul in butuc pe mine nu ma deranjeaza, este foarte manevrabila pentru modul in care o folosesc. Nu intentionez sa urc cu ea la munte, ci doar sa ma simt bine pedaland prin oras, pe dig si prin padure (drum forestier)
    Motorul – 250W . Fiind prima bicicleta electrica pe care o calaresc, habar n-am cum ar fi un motor de 350 / 500 / 750 sau 1000 W. Pentru mine mi se pare chiar suuuuuper tare!
    Bateria 36W, habar n-am cati W, 11 Ah.
    Pozitia la pedalat> Este aproape identica cu celalalt MTB ( un peugeot din 1900 toamna, eu am luat-o pe aia acum 19 ani second hand din Germania), Pozitia mi se pare foarte comoda. Nu e ca la chinezariile alea unde ajungi cu genunchiu in ghidon. NU! Saua e nitel cam subtire pt mine, dar mi se pare confortabila.
    Bateria se detaseaza foarte usor de pe ea si se incarca separat, bateria este asigurata cu cheie. Suportul de baterie e prins de cadru cu 4 suruburi. Dar pe teren accidentat, face nitel zgomot de plastic care bate in cadru.. Desi suruburile sunt foarte bine stranse. Bateria NU lencane in suport, sta foarte bine, se scoate foarte usor si se pune la loc tot la fel de usor. Deci pot lasa linistit bicicleta legata cu tot cu baterie cand trebe sa intru in magazin pt 10 minut fara sa ma tem ca vine unu si imi ciordeste bateria… pt ca cheia e la mine :0
    Display-ul – e foarte intuitiv, nu are nustiu-ce gadgeturi. E vizibil atat ziua cat si noaptea. Minus > nu arata nivelul de incarcare al bateriei decat sub forma de liniute si nu in procent
    La urcarea treptelor in bloc se poate apasa butonul “-” si dupa 2 secunde bicicleta merge cu 3 KM/h ceea ce ajuta foarte mult cand o urc sus la etaju 3
    Acumulatoru – a vent preincarcat cam 80% si dupa 30 de km de pedalat, unde am folosit la greu asisistarea, mai avea ca 30-35%. Nu a dat semne ca ar pierde putere. Deci autonomia minima e undeva la 45 -50 KM, Maxima inca nu stiu 🙂
    Minusuri :
    1 – a venit cu rotile partial umflate, iar valvele sunt de bicicleta. Ma asteptam sa fie de masina
    2 – roata spate a venit usor descentrata. Are o bataie laterala de vre-o 2 mm.. si nu din cauciuc, ci din janta. Se va rezolva saptamana viitoare la service-ul de langa blocu meu 🙂
    3 – Cauciucurile. Astea chiar daca sunt late, profilul este destul de mic. Materialul este FOARTE moale, e ca si cum as avea pe masina cele mai moi cauciucuri de iarna existente pe piata.. Imi dau impresia ca cel putin aia pe spate nu va tine 1000 de km (eu evit abuzarea lor, nu blochez spatele la franare).
    4 – a venit CHEALA> Ca un logan chel. Adica are un clacson de-ala micut, dar nu are far, nu are stop spate si mai important > nu are cric si nici aparatoare de noroi. Am pus azi un cric nou (80RON)
    5 – cel mai mult ma enerveaza faptul ca display-ul NU E DETASABIL de pe bicicleta. Orice prost prost care o vede parcata poate sa inceapa sa butoneze la el.
    In rest nu am gasit minusuri notabile. Nu balangane in mers, nu caraie, merge foarte lin, schimba vitezele asa cum trebe sa schimbe, nu freaca rotile de una-alta, nu are zgomote suspecte.. Motorul este FOARTE SILENTIOS
    Alte chestie care ma enerveaza > desi scrie in cartea ei ca e limitata asistenta pana la 25 KM/h, in realitate, pe foaia a 3-a cand trec de 21KM/h, asistenta este ZERO (pe display apare puterea de asistenta in W) . Maximul de putere asistata l-am avut mergand pe foaia a 2-a, 461 W/H. Trebe neaparat sa scot limitarea asta ca e pacat.
    Fara nici un fel de asistenta am mers cu 27 KM/h. E mai lenta ca celalalt MTB, unde cam cu acelasi efort merg cu 35 – 38 km/h.
    Nu pot decat sa o recomand cu toata caldura pentru cineva care nu are pretentii de concursuri de catarat. Este o senzate foaaaarte foaaaarte tare cand merg cu ea!

  7. Va salut
    Dupa 100 de km parcursi in 3 ture, revin cu cateva detalii. Pacat ca nu am gopro sa vin si cu niste filmari de pe traseu si comentarii la cald.
    La o tura de 35 de km exclusiv pe nivelul 5 – am reusit sa aduc bacteria la 2 liniute, adica a ramas la aprox 40% din capacitate. Am incercat sa folosesc cat mai mult puterea motorului, sa vad cat tine bacteria. Dar nu am reusit sa o descarc.. a trebuit sa scurtez tura ca venea furtuna. Mai puteam linisitit sa fac 15 -20 de km in acelasi regim
    Din setarile ecranului am descoperit cum se scoate limitare de 25 KM/h. Acum e limitata la 40. Teoretic. Ca practic la 29,5 incepe sa imi taie din putere. De la 520 W – puterea scade traptat odata cu cresterea vitezei peste 30km/h. La 32 are doar 210 W/h, la 33 – 108 si tot asa, dupa 35 km/h deja puterea asistata e nesemnificativa (pe la 55W). Parca pe la 37 aveam ceva de genul 18- 20 W iar la 38 doar 11W. Dar e OK. Am mers azi la scarbici pe nivelul 5 > distanta 11 km, am rulat cu 27 -29 km/h si nu am transpirat deloc, aproape ca nu m-am incalzit bine. Am facut fix 30 de minte cu tot cu coborat din bloc, si parcat + legat la scarbici. Adica 10 minute mai mult decat cu masina. La intoarcere acasa la ora de varf sigur fac cu cel putin 15 minute mai putin decat cu masina, deci se va compensa timpul pierdut dimineata.
    Schimbatorul de la foi e naspa daca vrei performanta la catarat. Ghidajul lantului am impresia ca e prea ingust, si trebe reglat, rotit nitel pe cadru ca sa nu frece lantul cand folosesc foile 2 si 3 cu pinioanele 5-6-7-8. Asta pentru ca are 8 pinioane si butucu devine astfel destul de lat.
    Dar nu pot folosi foaia mai mica pt ca ghidajul ajunge in roata spate si freaca de ea. Oricum nu am avut nevoie de foaia mica. Am schimbat cred ca din gresala si asa am observat. Probabil ca trebe sa mai umblu la reglaje.
    Schimbatorul spate, desi la prima vedere mi se pare fragil, totusi schimba bine si odata schimbat pinionul, ramane acolo. Nu am avut surpriza sa sara singur in mers de pe un pinion pe altul.
    Motorul de 250W e arhisuficient pentru ce fac eu cu bicicleta. Urca fara nici un fel de problema poduri, diguri, pante, totul e sa pastrez cadenta la pedale.
    O chestie naspa, probabil gresala de proiectare ar fi faptul ca distanta intre roata spate si seat-tube este foarte foarte mica. Banuiesc ca s-a gasit un belengher destept cu mintea neteda la cei de la DHS sa fie nitel trotilat cand a proiectat bicicleta asta. Cred ca or folosit cadrul proiectat initial pentru roti pe 26″ – si au montat roti pe 27.5″. Au vazut ca functioneza si au zis “Lasa bah ca mere si asa!” Am obsevat asta cand am vrut sa ma uit de niste protectii de noroi pentru roata spate. Practic imi va fi absolut imposibil sa montez protectie de noroi pe roata spate care sa acopere toata zona aia intra seat-tube si butucu pedalier, pentru ca distanta ramasa intre schimbatorul de foi si roata spate este de .. fix 1 Cm!!! Masurat cu ruleta! Daca belengherul ala cu echipa lui de proiectanti lungeau partea de jos a cadrului cu 2 cm ar fi fost totul perfect! Poate sunt io prea tipicar, dar totusi asta mi se pare singurul defect major al bicicletei. Practic protectia rotii spate se va opri cu 6 -7 cm mai sus de locul unde se afla butucul pedalier. Nu e o tragedie, da e pacat, pentru ca o sa imi arunce praf, mizerie, apa, exact pe schimbatorul de foi.
    In review-ul facut pe pagina de unde am luat bicicleta, vad ca amanuntul asta desi l-am scris si acolo, a cam deranjat si nu a fost publicat. Nu-I bai, il public aici, din dorinta de informare corecta a celor care vor sa cumpere. Nu fac antireclama.
    Am o curiozitate, daca poate cineva sa imi raspunda 🙂
    In setarile din display am descoperit ca se pot seta roti de la 20″ la 28″. Daca setez dimensiunea rotii la 20″ (fata de 27.5″ cat e real) – oare nu reusesc sa pacalesc astfel calculatoru, si sa fac tzoacla sa fie asistata si la o viteza reala mai mare? Pentru ca in mod cert, daca setez la 20″ dimensiunea rotii, cand voi rula cu 20KM/h pe bord, viteza reala va fi mai mare.. Adica viteza indicata de 20KM/h va corespunde probabil unei viteze reale de 25 -26 km/h. E corecta logica mea? (sunt economist, nu mi-s inginer!!!) O sa incerc sa mut vitezometru de pe bicicleta cealalta si sa testez in paralel
    In rest, cum spuneam in primul post, sunt multumit si incantat, nu regret ca am luat-o. Regret ca nu m-am gandit mai demult sa incerc un E-byke. Si o recomand cu caldura celor fara pretentii deosebite.
    P.S VA rog sa faceti niste review-uri / recomandari si pentru niste echipamente, cum ar fi : Far bicicleta, stop bicicleta, sisteme antifurt.. Pentru ca vreau sa imi iau un far de calitate – si daca ma iau dupa descrieri, totu-i9 lapte si miere, insa cand mai intreb in stanga si in dreapta, toti se plang ca o autonomie data de 2 ore pt far, de fapt in cel mai bun caz nu depaseste 20 de minute.. si vorbesc de faruri destul de scumpe.

  8. Salut!
    Ieri am montat pe Devron vitezometrul de la cealalta biccleta, pentru a compara viteza reala la diferite setari
    Am constatat ca bicicleta asta e mai desteapta ca mine 🙁
    Adica, am setat dimensiunea rotilor la 27.5″ – am facut test de viteza sa vad daca ambele vitezometre indica la fel. Diferenta foarte mica, de 0.3 km/h intre cel original si cel montat
    Apoi am setat dimensiunea rotilor la Devron pe 20″ si am lasat asa.. Ei bine, ma asteptam ca ea sa mearga cu 27 -29 km/h conf vitezometrului original, in schimb, ea s-a cam prins de manevra mea. Tot cu aceeasi viteza reala am mers asistat. Desi pe vitezometrul original aveam 17- 18 km/h si teoretic ar fi trebuit sa nu taie asistarea, totusi ea taie asistarea. Practic din setarea asta nu am reusit sa trec de 28 km/h pe cel care inregistra viteza reala.. Asta chiar ca e o ciudatenie la care nu ma asteptam. Foarte ciudat.

  9. Salut!
    Tot nu mi-e clar un lucru. Pentru mersul în oraș doar un cruiser echipat cu motor electric ar putea urca o pantă de 45% (E vorba de dealul Copou din Iași – acolo locuiesc)? Ce soluție îmi puteți oferi?

  10. Păi aștept o soluție pentru un cruiser Holland Cargo Cruiser. Personal nu știu ce motor aș putea folosi. Am văzut pe siteul dumneavoastră un swich ceva care schimbi roata din față și ai o gentuță care o pui pe ghidon și-ți transformi bicicleta în una electrică. Nu am cum să vă trimit o poză cu bicicleta de care vorbesc. Este acel model clasic Olandez cu suport pentru ladă în față și samare (coburi) pe portbagaj spate. Nu știu dacă acel swich pe care l-ați prezentat dumneavoastră se pretează pentru bicicleta de care zic. Aștept informații. Mulțumesc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here