Posibile probleme și erori la biciclete electrice

8
1173
views

Se întâmplă uneori ca bicicleta electrică să nu mai pornească sau motorul să nu mai cupleze, chiar dacă display-ul se aprinde, însă trebuie să știi că nu ai de ce să-ți faci prea multe griji: de regulă aceste probleme sunt minore și au rezolvare. Mai important decât atât, chiar tu poți să le rezolvi foarte rapid, trebuie doar să fii un pic atent la problema care a intervenit. Aceste erori de regulă sunt similare pentru toate motoarele, Shimano, Yamaha sau Bosch.

1.Cea mai comună problemă când motorul bicicletei electrice nu cuplează este generată de magnet. Acesta își poate modifica poziția dacă nu a fost strâns bine și nu mai trece prin dreptul senzorului, prin urmare motorul nu mai pornește. Tot ce trebuie să faci este să iei o șurubelniță și să-l strângi. Atenție: acesta trebuie să treacă prin dreptul magnetului, așadar fii atent să fie bine poziționat. Unii senzori, spre exemplu de la Shimano, necesită precizie mai mare.

Senzorul de dimensiuni mari (2 – cel negru din ilustrație) este montat pe cadru. Magnetul (3), deschis la culoare, se prinde cu un șurub, pentru care vei avea nevoie de o șurubelniță în stea.

2.Cablurile desfăcute pot de asemenea crea probleme. Fie că este vorba despre cele care intră sau ies din computerul central sau cele care duc spre acumulator (doar în cazul unor anumite probleme), este bine să le verifici pentru a fi sigur că acestea sunt la locul lor.

3.Display-ul este o altă cauză pentru care întreg sistemul nu mai pornește. Dacă între contactele dintre display și suport există o peliculă de apă (presupunând că te-a prins ploaia sau ai spălat bicicleta) sau pur și simplu o peliculă de noroi, acesta nu mai face conexiunea corectă, prin urmare display-ul nu mai pornește. Scoate-l, curăță bine contactele, apoi montează-l la loc. Atenție însă, nu trage cu forță de acesta: unele display-uri sunt prinse de soclu cu un șurub, așadar dacă nu iese la o simplp apăsare a lamelei de degajare, uităte sub display, căci cu siguranță acolo se aflăun șurub ce trebuie scos. Dacă ai la îndemână spray de contact este minunat.

Cifra 14 ne arată zona de contact cu pinii. Aceștia se află atât pe suport cât și pe partea din spate a display-ului.

4.Tot legat de display-uri, în cazul în care ai căzut cu bicicleta, verifică atent ca acesta să nu aibă vreun pin de fixare rupt. Acesta poate cauza mișcarea display-ului în mers, care pierde contactul cu lamelele de cuplaj, deci evident că se stinge.

5.Unele motorare, precum de la Shimano, au un senzor intern mai sensibil care trebuie să fie degajat atunci când vrei să pleci în tură. Astfel, dacă pornești display-ul în timp ce apeși pe pedală sau pur și simplu te sprijini cu piciorul în ea, sistemul nu va porni. Pornirea motorului Shimano se face doar cu picioarele scoase din pedale. Bosch sau Yamaha spre exemplu nu au această problemă.

6.După ce sar cu bicicleta sau merg pe teren foarte denivelat, sistemul se închide: este foarte posibil ca unul dintre contactele de la acumulator să fie prea slab. În acest sens, este necesar să duci bicicleta în service pentru ca un mecanic calificat să fixeze acumulatorul din nou în locul său.

7.După ce am spălat bicicleta, LED-urile acumulatorului par aburite sau sistemul pornește și se oprește după bunul plac. În acest caz, este foarte posibil să fi spălat bicicleta imediat după tură, cu acumulatorul încălzit și montat pe bicicletă. De cele mai multe ori, dacă observi că LED-urile acumulatorului sunt aburite, acesta este compromis și trebuie înlocuit. Spală întotdeauna bicicleta cu acumulatorul scos.

Punctul 6 ne arată zona de conectare, iar punctul 5 mufa încărcătorului. Ambele trebuie să fie perfect curate și uscate.

8.Când pun acumulatorul la încarcat acesta nu mai încarcă: verifica conexiunea dintre încărcător și acumulator. Se află cumva noroi acolo? Apă?

Alte întrebări:

1.Acumulatorul trebuie să fie gol ca să-l pun din nou la încărcat?

Nu, nu este necesar, poți să-l pui la încărcat imediat ce te întorci din tură/

2.Când se consumă un acumulator?

De regulă după maxim 500 de cicluri de încărcare. Dacă parcurgi în medie 40 de km/încărcare, asta înseamnă că după 20.000 de km vei avea nevoie de un nou acumulator. În funcție de exploatare, acesta poate duce doar 300 de cicluri de încărcare.

3.Dacă nu folosesc bicicleta trebuie să scot acumulatorul?

Da, este recomanda să faci asta și de asemenea să îl stochezi la temperatura camerei, niciodată încărcat la maxim. De preferat să mai aibă una sau două liniuțe.

4.Primesc o eroare pe display. În funcție de motor, acestea pot fi un cod din 3 cifre sau cifre și litere. Ce pot să fac?

Singurul lucru pe care îl poți face, după ce ai verificat că cele prezentate mai sus sunt în regulă, este să dai un restart sistemului. Oprește-l din buton și repornește-l, nu scoate baterie cât este aprins. Dacă nici așa nu se rezolvă, există o singură soluție: vizita la service.

5.Cheia acumulatorului s-a rupt în butuc. Ce pot să fac?

Nimic altceva decât să folosești o bormașină pentru a găuri butucul. Am făcut asta și ai grijă că e nevoie de răbdare și de o gaură mare. Apoi, folosește o șurubelniță lată pentru a-l desface, în aceeași direcție în care-l desfăceai și cu cheia. Poți cumpăra ulterior un butuc nou, care nu costă mult.

8 COMENTARII

  1. Buna ziua am o problema la bicicleta electrica sparta, cand vreau sa o pornesc arata eroare 0003 pe ecran daca ma puteti ajuta? Multumesc anticipat.

  2. Salutări! Am o bicicletă electrică Fischer CU01 ce nu mai pornește.. Am încărcat cei doi acumulatori si imi arata ca sunt full amandoi, numai ca dupa ce introduc cheia si selectez oricare baterie, apas pe butonul de pornire, iar display-ul nu reactioneaza.. Nu se intampla absolut nimic, de parca nu ar avea curent.

  3. Buna ziua , am si eu o problema, am avut pana pe spate iar dupa ce am reparat o, motorul nu reactiona cand apasam pedala, dar reactiona cand apasam pe butonul – si functiona, ce asputea face?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here