Posibile probleme și erori la biciclete electrice

15
1755
views

Se întâmplă uneori ca bicicleta electrică să nu mai pornească sau motorul să nu mai cupleze, chiar dacă display-ul se aprinde, însă trebuie să știi că nu ai de ce să-ți faci prea multe griji: de regulă aceste probleme sunt minore și au rezolvare. Mai important decât atât, chiar tu poți să le rezolvi foarte rapid, trebuie doar să fii un pic atent la problema care a intervenit. Aceste erori de regulă sunt similare pentru toate motoarele, Shimano, Yamaha sau Bosch.

1.Cea mai comună problemă când motorul bicicletei electrice nu cuplează este generată de magnet. Acesta își poate modifica poziția dacă nu a fost strâns bine și nu mai trece prin dreptul senzorului, prin urmare motorul nu mai pornește. Tot ce trebuie să faci este să iei o șurubelniță și să-l strângi. Atenție: acesta trebuie să treacă prin dreptul magnetului, așadar fii atent să fie bine poziționat. Unii senzori, spre exemplu de la Shimano, necesită precizie mai mare.

Senzorul de dimensiuni mari (2 – cel negru din ilustrație) este montat pe cadru. Magnetul (3), deschis la culoare, se prinde cu un șurub, pentru care vei avea nevoie de o șurubelniță în stea.

2.Cablurile desfăcute pot de asemenea crea probleme. Fie că este vorba despre cele care intră sau ies din computerul central sau cele care duc spre acumulator (doar în cazul unor anumite probleme), este bine să le verifici pentru a fi sigur că acestea sunt la locul lor.

3.Display-ul este o altă cauză pentru care întreg sistemul nu mai pornește. Dacă între contactele dintre display și suport există o peliculă de apă (presupunând că te-a prins ploaia sau ai spălat bicicleta) sau pur și simplu o peliculă de noroi, acesta nu mai face conexiunea corectă, prin urmare display-ul nu mai pornește. Scoate-l, curăță bine contactele, apoi montează-l la loc. Atenție însă, nu trage cu forță de acesta: unele display-uri sunt prinse de soclu cu un șurub, așadar dacă nu iese la o simplp apăsare a lamelei de degajare, uităte sub display, căci cu siguranță acolo se aflăun șurub ce trebuie scos. Dacă ai la îndemână spray de contact este minunat.

Cifra 14 ne arată zona de contact cu pinii. Aceștia se află atât pe suport cât și pe partea din spate a display-ului.

4.Tot legat de display-uri, în cazul în care ai căzut cu bicicleta, verifică atent ca acesta să nu aibă vreun pin de fixare rupt. Acesta poate cauza mișcarea display-ului în mers, care pierde contactul cu lamelele de cuplaj, deci evident că se stinge.

5.Unele motorare, precum de la Shimano, au un senzor intern mai sensibil care trebuie să fie degajat atunci când vrei să pleci în tură. Astfel, dacă pornești display-ul în timp ce apeși pe pedală sau pur și simplu te sprijini cu piciorul în ea, sistemul nu va porni. Pornirea motorului Shimano se face doar cu picioarele scoase din pedale. Bosch sau Yamaha spre exemplu nu au această problemă.

6.După ce sar cu bicicleta sau merg pe teren foarte denivelat, sistemul se închide: este foarte posibil ca unul dintre contactele de la acumulator să fie prea slab. În acest sens, este necesar să duci bicicleta în service pentru ca un mecanic calificat să fixeze acumulatorul din nou în locul său.

7.După ce am spălat bicicleta, LED-urile acumulatorului par aburite sau sistemul pornește și se oprește după bunul plac. În acest caz, este foarte posibil să fi spălat bicicleta imediat după tură, cu acumulatorul încălzit și montat pe bicicletă. De cele mai multe ori, dacă observi că LED-urile acumulatorului sunt aburite, acesta este compromis și trebuie înlocuit. Spală întotdeauna bicicleta cu acumulatorul scos.

Punctul 6 ne arată zona de conectare, iar punctul 5 mufa încărcătorului. Ambele trebuie să fie perfect curate și uscate.

8.Când pun acumulatorul la încarcat acesta nu mai încarcă: verifica conexiunea dintre încărcător și acumulator. Se află cumva noroi acolo? Apă?

Alte întrebări:

1.Acumulatorul trebuie să fie gol ca să-l pun din nou la încărcat?

Nu, nu este necesar, poți să-l pui la încărcat imediat ce te întorci din tură/

2.Când se consumă un acumulator?

De regulă după maxim 500 de cicluri de încărcare. Dacă parcurgi în medie 40 de km/încărcare, asta înseamnă că după 20.000 de km vei avea nevoie de un nou acumulator. În funcție de exploatare, acesta poate duce doar 300 de cicluri de încărcare.

3.Dacă nu folosesc bicicleta trebuie să scot acumulatorul?

Da, este recomanda să faci asta și de asemenea să îl stochezi la temperatura camerei, niciodată încărcat la maxim. De preferat să mai aibă una sau două liniuțe.

4.Primesc o eroare pe display. În funcție de motor, acestea pot fi un cod din 3 cifre sau cifre și litere. Ce pot să fac?

Singurul lucru pe care îl poți face, după ce ai verificat că cele prezentate mai sus sunt în regulă, este să dai un restart sistemului. Oprește-l din buton și repornește-l, nu scoate baterie cât este aprins. Dacă nici așa nu se rezolvă, există o singură soluție: vizita la service.

5.Cheia acumulatorului s-a rupt în butuc. Ce pot să fac?

Nimic altceva decât să folosești o bormașină pentru a găuri butucul. Am făcut asta și ai grijă că e nevoie de răbdare și de o gaură mare. Apoi, folosește o șurubelniță lată pentru a-l desface, în aceeași direcție în care-l desfăceai și cu cheia. Poți cumpăra ulterior un butuc nou, care nu costă mult.

15 COMENTARII

  1. Buna ziua am o problema la bicicleta electrica sparta, cand vreau sa o pornesc arata eroare 0003 pe ecran daca ma puteti ajuta? Multumesc anticipat.

  2. Salutări! Am o bicicletă electrică Fischer CU01 ce nu mai pornește.. Am încărcat cei doi acumulatori si imi arata ca sunt full amandoi, numai ca dupa ce introduc cheia si selectez oricare baterie, apas pe butonul de pornire, iar display-ul nu reactioneaza.. Nu se intampla absolut nimic, de parca nu ar avea curent.

  3. Buna ziua , am si eu o problema, am avut pana pe spate iar dupa ce am reparat o, motorul nu reactiona cand apasam pedala, dar reactiona cand apasam pe butonul – si functiona, ce asputea face?

  4. Salut! Am o bicla Cross Viper, 29″, hardtail pe care am adaugat recent un motor Leaf Bike de 48V, 1500W rear hub. Acesta a venit incorporat in roata, practic am mutat camera, antipana si cauciucul pe noua roata, cumparat un nou butuc si schimbat roata cu totul pe spate. Am completat cu un acumulator 52V, 14.3Ah High Energy Pack With 40A Max Smart BMS, suplimentat cu radiator si ferofluid de racire, limitat la max 40 km/h din max posibil al motorului de 73 km/h; 2 luni mi-a mers fantastic, autonomie de +/- 200 km intre reincarcari. Intr-o dimineata in drum spre serviciu mi-a scos un sunet harait pentru maxim 2 secunde apoi s-a oprit fara sa mai poata fi pornit. La start displayul arata ok, daca accelerez imi arata error 6 (scurt circuit) si de multe ori decupleaza alimentarea motorului dar si bateria in sine, aceasta trebuie repornita inaintea pornirii motorului. Se simte vibratia unui impuls, dar fara miscare, iar imediat dupa aceea se medaleaza greu cateva rotatii, semn ca a ramas o tensiune la motor, apoi se pedaleaza normal, precum oricand este motorul decuplat. Tehnicianul de la Leaf Bike mi-a sugerat descentrarea axului sau corp strain la magnet, am verificat ambele si remontat de mai multe ori inapoi cu prieteni mecanici auto, se exclud ambele, motorul este curat luna, nici o urma de apa, arsura sau desprindere la bobine, cutia de control de asemenea arata impecabil, cablurile testate, nu am gasit contacte proaste. Va rog sa ma indrumati spre un profesionist deoarece am ramas fara optiuni……. Si nu concep sa nu repar un motor nou nout si intretinut profesional cu orice s-ar putea. Service-urile de biciclete electrice
    pe care le-am gasit repara doar marcile proprii si nu am gasit un electronist care sa o ia la testat piesa cu piesa in cautarea problemei….. Multumesc anticipat!

  5. Va salut !
    Am si eu o problema aparuta la controler dupa cca 6 luni de utilizare !
    Dupa ce incep sa pedalez,cupleaza motorul si totul este O.K. pana nu mai pedalez pt scurt timp !Motorul se opreste si nu mai porneste decat când viteza biclei scade la 6-8Km/h….lucru pe care-l constat la vitezometrul montat de mine separat !Inainte motorul se cupla dupa cateva secunde de pedalare !Limita de viteza la care reporneste motorul nu este intotdeauna 6-8Km/h….cateodata se produce si la 12Km/h sau 20Km/h.
    Este f deranjant acest lucru când pentru scurt timp nu mai poti pedala datorita conditiilor de trafic !Am controlat toti conectorii care ies din controler si totul este O.K.

    Va multumesc anticipat pt raspuns !

  6. Buna ziua !
    Bicicleta este SPRINTER ST1402 facuta la Brasov,motorul este la 36V 350W,acumulatorul are 21Ah,nu are display digital ci numai un panou de comanda cu 4 led-uri rosii pentru tensiunea bateriei si alte 3 led-uri rosii pentru cele 4 moduri de asistare !Când sunt toate ledurile aprinse(cele 3) atunci merge pe mod scuter….adica cu maneta de acceleratie !Vitezometrul l-am montat eu pentru a monitoriza viteza si performantele biclei !
    Saptamanal parcurg cca 100Km si am fost multumit de functionarea biclei !Pentru a putea face 100Km incarc de fiecare data dupa cca 50 Km parcursi !
    Am incercat sa iau legatura cu Brasovul pe internet dar nu am avut succes !
    Va multumesc pentru orice sugestie !
    Voi incerca sa fac rost de un controler identic ca al meu de pe internet !
    Numai bine !

    • Dat fiind faptul că nu cunoaștem producătorul motorului este foarte greu de dibuit problema, singura variantă fezabilă ar fi să luați legătura cu magazinul pentru a rezolva problema pe garanție în urma unei diagnoze. Tot ce mai puteți face este să verificați magnetul care trece prind reptul senzorului (dacă are unul), aceasta fiind o cauză comună pentru pierderea bruscă de putere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here