Connect with us

Merida e.BigNine 600 (2018)

Biciclete electrice

Merida e.BigNine 600 (2018)

BigNine este seria de biciclete cu roți de 29 de inch de la Merida, iar faptul că apare litera E în fața denumirii nu poate însemna decât un singur lucru: electric. Iată deci cum arată un 29er electrizat de la Merida, cu o vopsea roșu închis spre vișiniu care mi-a plăcut în mod deosebit și cumva mi-a amintit de Japonia (nu mă întreba de ce, dar acolo o văd încadrată, sub un copac cu multe flori roz), cu finisaje de excepție și cu un motor zdravăn de la Shimano. Să vedem cum s-a descurcat candidatul de față pe câteva trasee din Piatra Craiului, unele care îmbină porțiuni simple cu unele tehnice.

În spate se poate observa Piatra Craiului, un loc aproape perfect pentru această bicicletă.

A trebuit s-o fac și pe aceasta…

Cui i se adresează? Pentru ce fel trasee?

Sunt de părere că am nimerit la fix traseele pe care această bicicletă se poate mișca cu talent. Urcări destul de abrupte, parțial tehnice – pe pietre, poteci lungi și line sau coborâri nu foarte abrupte, toate au fost pe placul lui eBig.Nine. E drept, pe porțiunile tehnice de coborâre aceasta s-a dovedit a fi un pic depășită în mare parte din cauza anvelopelor și a furcii, niciuna dintre aceste componente nefiind gândită pentru trasee dificile. Dacă stai bine la capitolul tehnică însă cu siguranță o să te descurci de minune, căci nu-i așa, când te dai bine te dai pe orice, corect?

Forestierele sunt un deliciu cu această bicicletă căci prezintă un grad de dificultate mai redus și în mare o văd ca o bicicletă pentru degustătorii de natură, care vor o poziție relativ sportivă și care au nevoie de cea resurse când drumul începe să se strice.

Manșoane comode, frâne bune.

Display-ul cu țipla pe el. Modă în RO: trebuie să-l ții cât mai mult acolo.

O gură de acces dacă vrei să pui o tijă de șa hidraulică.

Acumulator mare de la Shimano, suficient pentru distanțe lungi.

Motor Shimano cu foaie mare.

Ghidonul lat asigură un control bun.

Ce are de oferit?

O geometrie modernă, cu un headtube la 69 de grade și un chainstay de 458mm, ceva mai lung decât în cazul unei biciclete non-electrice. Asta înseamnă că vei beneficia de un control similar, iar motorul compact de la Shimano (și ușor pe deasupra) este responsabil pentru construcția cadrului – una foarte apropiată de cea a unei biciclete obișnuite.

Frânele MT-500 sunt solide și opresc bicicleta la timp cu ajutorul discurilor de 180mm, iar furca este foarte agreabilă pe forestiere, fiind vorba despre o Manitou Machette, pe aer. Spun foarte agreabilă deoarece are o cursă de 100mm și înghite cu plăcere mici hopuri de pe drumurile denivelate, atâta timp cât nu devin mult prea denivelate.

La nivel de transmisie, pe spate tronează un schimbător Shimano Deore ShadowPlus, conectat la o manetă din aceeași gamă, iar urcările abrupte sunt asigurate la un nivel decent de pinionul cel mare cu 42 de dinți, deși sincer să fiu, n-ar fi stricat unul de 46. Chiar deloc. Schimbător de foi nu există căci Shimano a conceput motoarele sale cu o singură foaie.

Anvelopele Maxxis Forekaster sunt livrate în versiunea de top și oferă o aderență foarte bună pe traseele lejere mai sus menționate, alături de o viteză de rulare foarte bună. Atât de bună încât vei putea pedala și fără motor la nevoie, pe plat, desigur. Tot legat de roți, trebuie să precizez că prinderea roții de față se face cu un ax ce poate fi desfăcut doar cu un imbus de 6, așadar dacă faci pană și nu ai unul la tine, pur și simplu nu ai ce să faci. Atât de simplu.

Manșoanele mai groase sunt foarte comode, șaua însă necesită ceva obișnuință, iar din păcate înălțimea acesteia nu poate fi reglată decât cu ajutorul unui imbus de 4 (nefiind dotată cu cheiță rapidă).

Disc cu diametru de 180mm, suficient cam pentru orice plimbare și pentru persoane de până în 95 de kg.

Șaua n-a fost cea mai comodă din lume…

Anvelope Maxxis de top, dar ușor depășite pe urcările brutale.

Finisaje de top, așa cum era de așteptat.

Schimbător Shimano Deore cu tehnologia Shadow Plus.

Cockpit chiar aerisit pentru o bicicletă electrică.

O privire mai atentă asupra profilului anvelopei.

Manitou Machete, montată corect. Construcția este diferită. 🙂

Video

Concluzie

Concluzia cred că poate fi foarte ușor dedusă din ceea ce am scris în acest articol. Pe scurt, Merida eBig.Nine este o companie extrem de plăcută pe drumurile forestiere și la nevoie, se descurcă și pe trasee ceva mai dificile însă nu pe distanțe lungi. Motorizarea Shimano este impresionantă ca de fiecare dată, iar finisajele, sudurile și vopseaua sunt de top.

Mențiuni: acest model poate fi testat de către publicul larg prin programul de test Merida. Informații, aici: http://bikefun.ro/contents/meridaTestCenters 

Importator: BikeFun
Preț: 13.900 lei
Motor electric: Shimano de 250W, central
Acumulator: Shimano E8010 500Wh (estimat: 40 de km cu 1.600m diferență de nivel pe mod combinat Eco cu Trail, fără Boost)
Greutate: 19.8 kg în dimensiunea M

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Questions

To Top