Haibike Sduro FullSeven LT 3.0 (2019): setată pentru confort extrem

0
426
views

A trecut ceva timp de când n-am mai luat contact cu un Haibike, însă bicicletele de test au sosit, iar pe lângă acest FullSeven LT 3.0 vom mai testa una dintr-un segment nișat, însă cu caracteristici relevante pentru consumatorul final. Este și cazul e-bike-ului de față, un pseudomonstru cu suspensii de 150mm, dar care nu este o bicicletă de enduro. Și nu este prea greu să-ți dai seama dacă arunci un ochi pe geometrie, căci aceasta nu este foarte diferită de cea a modelelor hardtail ale producătorului german. O să dezvolt și o să explic mai pe larg în continuare despre rolul lui FullSeven LT pe această lume.

Nu avem chiar cele mai bune zile de dat. Examenul a fost în fond mai dur.
După cum spuneam…
Poziția pe porțiunile de urcare.
Și câteva zile mai bune… 🙂

Cui i se adresează? Pentru ce fel trasee?

Această bicicletă ochește exact acei consumatori care nu sunt deloc interesați de trasee tehnice sau dificile, ci tot ceea ce-și doresc pe munte este confortul suprem. Sunt rari producătorii de biciclete care mizează pe suspensii mari, de 150mm, doar de dragul confortului, însă în cazul de față se pare că Haibike încearcă să pătrundă într-o nouă nișă. Această afirmație trebuie legată neapărat de geometria bicicletelei, care vine cu un headtube amplasat la 68 de grade și cu un chainstay de 470mm, date care nu diferă foarte mult de cele ale hardtail-urilor din gamă. Așadar, nici măcar datele nu au legătură cu cu segmentul sporturilor extreme, acolo unde așteptam un headtube amplasat la 65 de grade, dar în mod amuzant, cu datele de pe FullSeven LT 3.0 poți urcă porțiuni foarte abrupte fără ca roata de față să piardă contactul cu solul.

Traseele pe care le poți aborda pot fi desigur și din cele mai dificile, dar nu te aștepta să obții un feedback senzațional de la bicicletă. Aceasta se descurcă de minune acolo unde drumurile au o dificultate rezonabilă și desigur, te pot scoate și dintr-o încurcătură mai mare dacă va fi vreodată cazul, dar nu este o bicicletă spot on pentru enduro. Ar merge încadrată în categoria All-Mountain dacă aș fi obligat să găsesc o explicație în acest sens.

Ce are de oferit?

Pentru a susține afirmația de mai devreme legată de confort, trebuie menționate suspensiile, compuse dintr-o furcă Suntour Aion cu brațe solide de 34mm și cu cartuș de aer și de încă un amortizor pe aer, Suntour Duair (de asemenea pe aer), ambele lucrând ca șocurile să fie absorbite în limita a 150mm. Din acest punct de vedere confortul este absolut senzațional, iar când vorbim de aceste suspensii ar trebui să ne uităm neapărat și la prețul bicicletei, care este de 2.999 de euro.

Pinionul de 42 este mai mult decât binevenit, chiar și împreună cu foaia de 38 (pe care o consider mare, oricum).
Schimbător Shimano Deore cu patină blocabilă = ture liniștite.
Amortizorul Duair a funcționat surprinzător de bine.
Display cu butoane integrate. Modul de pushbike este de asemenea prezent.
Seamănă cu Shimano, dar nu sunt. Lever feel-ul nu este chiar grozav, puterea de frânare în schimb, bună.
Pipă scurtă ca să tragi ușor de ghidon în sus.
Butuci XLC Evo, pe rulment. Adică durată mai mare de viață, esențial pentru un e-bike.

Transmisia este compusă din angrenajul și foaia Haibike, o foaie cu 38 de dinți (pe care ulterior am înlocuit-o cu una de 34 pentru a urca și porțiuni foarte abrupte), o casetă cu 10 pinioane din care pinionul cel mare numără 42 de dinți și un schimbător de pinioane, alături de shifter, din gama Shimano Deore. Schimbătorul beneficiază de tehnologia ShadowPlus, așadar asigură o funcționalitate în liniște a transmisiei. Legat de conversia menționată mai devreme, adică trecerea la foaia de 34 de dinți, aceasta necesită și extinderea chainguide-ului, cu o componentă pe care am construit-o separat. Altfel, chainguide-ul standard nu va avea lateralele prea mari, iar când vei coborî și te vei afla cu lanțul pe un pinion mai mic (ultimele 4), acesta o să cadă de pe foaie.

La nivel de roți, acestea sunt oferite în dimensiunea 27.5 inch, sunt solide și sunt echipate cu anvelope zdravene pentru off-road de la Schwalbe, modelul Nobby Nic Evo. Aceasta este o alegere fericită deoarece Haibike-urile entry-level au de regulă anvelope Schwalbe din gamele inferioare, care nu-s printre cele mai performante. Evo fac parte din gamă scumpă și sunt binevenite pentru această bicicletă.

Anvelope cu crampoane mari, asigură tracțiune bună pe urcări dificile și aderență în viraje. Mai puțin pe teren umed.
Gri-ul acesta nemțesc…
Cockpit lat și clar, foarte puțin aglomerat.
Furcă zdravănă, care va suporta abuzuri.
Mai sexy de la spate… zic și eu.
Cele 4 pistoane din etrier iar forma… etrierului! Rocket science!
Protecție din material plastic sub motor. Bun!

Pipa de 60 de mm, împreună cu ghidonul de 740mm fac casă bună și oferă un control sigur la vale, în special în viraje. Tija de șa nu este hidraulică, însă noile șei de la Haibike mi s-au părut ceva mai comode decât cele ale anilor anterior. Este greu de crezut că mulți dintre utilizatorii acestei biciclete vor fi echipați cu pantaloni cu bazon, deci este o mențiune de luat în considerare. Manșoanele cu lock-on oferă suficient confort.

Frânele sunt solide și provin de la Tektro, modelul Orion. Discurile mari (203 cu 180mm) fac echipă bună cu cele 4 pistoane din etrier, însă trebuie menționat că acestea nu se ridică la nivel de Shimano. Prestează bine și cu siguranță sunt mai mult decât suficiente și pentru persoanele cu greutate.

La nivel de motor, pe bicicletă sălășuiește un Yamaha de 250W, conectat la un acumulator de 500Wh care se poate încărca cu un încărcător relativ rapid (4A). Motorul oferă un cuplu de 70Nm, suficient pentru a face față și celor mai dificile trasee, iar comanda de mici dimensiuni cu display integrat este o noutate pentru sezonul 2019. Deși nu este prea bine poziționată (în cazul unui accident), este de preferat să nu o strângi la maxim pe ghidon, astfel încât în caz de necaz aceasta să se poată mișca. În acest fel, este posibil să scapi de un ecran spart. Nivelurile de asistență sunt cele clasice de la Yamaha: eco+, eco, standard și high.

Video

Concluzie

Cu un cost de achiziție de aproximativ 14.000 de lei, bicicleta aceasta oferă suspensii mari, de 150mm, un lucru rar în acest segment de preț. În plus de asta, primești anvelope de top, frâne cu câte 4 pistoane în etrier și un schimbător de pinioane cu tehnologia ShadowPlus, totul alături de un motor potent și economic, așadar lista de avantaje este destul de mare. Geometria însă nu este orientată către enduro, iar cei care se gândesc că o vor achiziționa pentru a o utiliza pe trasee dificile, este posibil să fie dezamăgiți. Cei care urmăresc doar confortul pe forestiere de munte, chiar și de nivel mediu, o să fie mai mult decât fericiți cu decizia luată.

Importator: KeroBike
Preț: 14.249 lei
Motor electric: Yamaha PW-SE de 250W, central
Acumulator: Yamaha, 500Wh, extern (estimat: 40 de km cu 1.200m diferență de nivel pe mod combinat eco si boost)
Greutate: 23.9 kg în dimensiunea M

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here