Connect with us

Haibike FullNine 8.0: vaporul de croazieră

Biciclete electrice

Haibike FullNine 8.0: vaporul de croazieră

Un vapor de croazieră este, cât se poate de clar, mare și confortabil, fără să aibă vreo legătură cu sportivitatea sau cu accelerațiile rapide. Haibike a creat această bicicletă, care sincer îmi amintește de mașinile mari și luxoase, eventual decapotabile cu mult lemn scump înțesat pe la bord sau chiar de șalupele pe care le admiram prin portul din Saint Tropez. Fără să citești vreun comunicat de presă, este clar că nemții au dorit să construiască o bicicletă ultra-stabilă, cu un ampatament imens și cu roți mari, astfel încât atunci când te uiți în jur de sus, de acolo de la ghidon, să ai impresia că ai reușit în viață.

Ieșind din vizuină…

Cui i se adresează? Pentru ce fel trasee?

Dacă nu vrei să auzi metafore, atunci află pe scurt că acest FullNine 8.0 este un tanc capabil să treacă peste multe obstacole în confort total, fără să manifeste vreo veleitate sportivă notabilă. În fond, văd că cei de la Haibike s-au concentrat în ultima perioadă pe tot felul de nișe nebănuite, însă probabil au făcut-o cu un scop: acela că nu toți caută o bicicletă foarte agilă cu care să se lupte pe traseu. Pentru cei pasionați de liniște, stabilitate și confort, există acest Full Nine, aici, de față, în versiunea 8.0.

Încadrat în categoria Trail chiar de către nemți, înseamnă că aceasta nu este bicicleta pentru traseele tehnice din spatele casei ci mai degrabă pentru acele forestiere lungi, presărate cu mici (sau mai mari) obstacole. Un ampatament de aproape 1.2 metri, împreună cu un chainstay de 472mm sunt cifre care probabil ar fi apreciate de cei care se dau pe biciclete mai mare decât dimensiunea recomandată din simplul motiv că sunt mult mai stabile, iar dacă mai punem în calcul și unghiul headtube-ului amplasat la 67 de grade, împerecheat cu roata de 29, ai putea spune că această bicicletă este rachetă la vale. Ar putea fi, însă suspensiile de 100mm îți reamintesc totuși de ce ai cumpărat această bicicletă.

Lungă și stabilă. Se vede din poze, ce rost mai are să povestesc…

Chiar și de sus, tot lungă pare.

Ghiodonul lat asigură un control bun. Excelent ar fi fost dacă aveam o pipă un pic mai scurtă.

 

Ce are de oferit?

FullNine-ul, deși face parte din gama Sduro (Sport adică, Xduro fiind latură Xtreme), Haibike a montat pe acest e-bike un motor Yamaha de top, versiunea PW-X. Sincer, aceasta se potrivește cel mai bine caracterului acestei biciclete, căci așa cum știi deja, PW-X-ul nu este atât de smucit precum restul concurenței, fiind văzut alături de Brose drept motoarele confortabile din industrie. De aceea, atunci când apeși pedala tare, nu vei obține același feedback ca de la Bosch sau Shimano, în ciuda faptului că PW-X are un cuplu mare, de 80Nm. Treburile se întâmplă lin, iar față de motoarele PW-SE, acesta mai are o treaptă de susținere în plus, EXPW, ducând astfel numărul nivelurilor de asistență la nu mai puțin de 5. Cu asemenea ofertă în meniu, e clar că oricine își poate găsi cu ușurință nivel de susținere. Am mers în paralel cu un Haibike echipat cu Bosch, iar dacă pe modul Turbo calci pedala puternic, vei reuși să accelerezi mai rapid cu Bosch-ul. Ecranul de mici dimensiuni este montat în stânga ghidonului, este alb-negru și are două butoane: de plus și de minus, pentru schimbare modului de asistență. Există desigur butonul de on-off și cel pentru push-assist (îl apeși și bicicleta urcă singură pe porțiunile dificile).

Diplay-ul clasic de la Yamaha pentru 2019.

Pipă construită de Haibike și frumos finisată. Rise de 8 grade.

Șa confortbailă și dropper oferit standard.

Frâne Shimano XT cu 4 pistoane în etrier. Funcționalitate ireproșabilă.

Reglaj pe manetă pentru distanța acesteia față de ghidon. Ușor și accesibil. #nobrainer

Furcă Rock Shox cu cartuș de aer, foarte confortabilă.

Schimbător Shimano SLX cu SideSwing și două foi.

Suspensiile de 100mm fac echipă bună cu roțile mari și se completează armonios atunci când terenul devine accidentat. Dacă mai bun în calcul și ghidonul lat, ne arată faptul că nu vei avea probleme cu controlul acestei biciclete, însă pipa de 75mm este ceva mai lungă decât te-ai fi așteptat. Cu toate acestea, poziția este confortabilă.

Acumulatorul de 500Wh nu este integrat însă se încadrează în estimările clasice, de 40 de km cu 1.200m diferență de nivel, cu modurile de asistență superioare combinate. Transmisia 2×10 este completată de schimbătoarele Shimano SLX (foi) și XT (pinioane), acesta din urmă având și un mic element de tuning: rotițe portocalii care se potrivesc de minune cu notele de portocaliu regăsite pe bicicletă.

Frânele sunt de asemenea foarte solide, XT-urile făcându-și treaba fără reproș și fără fading, chiar și pe porțiunile mai lungi de coborâre. Discurile în formatul 203/180 sunt cu construie cu spider din aluminiu, iar cele 4 pistone ale fiecărui etrier nu înseamnă decât reprize consistente de frânare.

Schimbător cu patină blocabilă. În mod normal transmisia vine cu 10 pinioane, în cazul de față, s-a produs un mic tuning. 🙂

Full vine de la full și Nine de la 29er, ca să fie clar.

Motorul Yamaha PW-X este cel mai puternic agregat al japonezilor.

Cabluri trase prin triunghiul frontal al cadrului, dar care, spre basculă, ies la suprafață.

Sduro, denumirea modelelor Sport. Xduro înseamnă extrem.

Link din aluminiu, suspensie de tip 4bar.

Pentru mai mult confort, cei de la Haibike au instalat și o tijă de șa hidraulică, acționabilă de pe ghidon, iar ca detaliu, o mică aripioară de noroi se află montată pe furcă. Dragostea pentru detalii este universală!

Nu în ultimul rând, roțile sunt solide, iar anvelopele Minion DHR II oferă foarte multă aderență, mai ales că sunt disponibile în versiunea cu o lățime mare, de 2.4 inch. Așadar, poți rula lejer și cu presiune mai mică. Roțile DT Swiss H1900 reprezintă cireașa de pe tort.

Concluzie

Aceasta se află deja în introducerea articolului, dar o voi relua aici dacă lucrurile n-au fost suficient de clare. Haibike Sduro FullNine 8.0 este o bicicletă ce mizează pe confort, mai puțin pe sportivitate. Este lungă și extrem de stabilă la vale, aproape ca o bicicletă de downhill, dar cu toate acestea suspensia de 100mm o face potrivită mai degrabă pentru forestiere mai dulci decât pentru coborâri pe rădăcini. Motorul este de asemenea axat pe confort și trage fără smucească, toate caracteristicile făcând din această bicicletă alegerea ideală pentru cei care caută confortul deplin și acordă o atenție ceva mai mică laturii sportive a segmentului de biciclete electrice.

Importator: KeroBike
Preț: 20.600 lei
Motor electric: Yamaha PW-X de 250W, central
Acumulator: Yamaha, 500Wh, extern (estimat: 40 de km cu 1.200m diferență de nivel pe mod combinat eco si boost)
Greutate: 23.7 kg în dimensiunea L

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Vizitatori

004147
This Month : 4147
Views Today : 1465
Total views : 11341
To Top