Connect with us

Entry-level, de la Haibike: Sduro HardNine 1.0 (2019)

Biciclete electrice

Entry-level, de la Haibike: Sduro HardNine 1.0 (2019)

Când vine vorba despre biciclete electrice aducem inevitabil în discuție și prețurile mai mari, căci orice tehnologie nouă, este desigur mai scumpă la început de drum. Cei de la Haibike vor însă de ceva vreme să scurteze distanța dintre buget și calitate prin introducerea în gama de e-bike-uri a unor produse entry-level, care să presteze decent și să coste la fel de decent. În cazul de față am avut la dispoziție un Haibike Sduro HardNine 1.0, un hardtail cu roți de 29 de inch și furcă cu o suspensie de 100mm.

Cui i se adresează? Pentru ce fel trasee?

Fiind o bicicletă entry-level, oferită pentru 8.499 de lei, un preț mai mult decât rezonabil, ai spune că se adresează începătorilor, însă așa cum am descoperit, chiar și cei cu experiență pot găsi distracție în ceea ce are de oferit această bicicletă. Cu un headtube poziționat la 67 de grade, poate aborda fără probleme și pante mai abrupte decât te-ai fi gândit, iar dacă punem în calcul și roțile de 29 de inch, obții o rețetă de material ideal chiar și pentru escapade mai periculoase. Ea este gândită prin prisma echipării pentru drumuri forestiere de munte sau pentru poteci de pădure, însă te poate duce mai departe de atât dacă ești suficient de responsabil încât să n-o abuzezi la maxim. Controlul este sigur, nu excelează la niciun capitol, dar cu toate acestea ai un ghidon suficient de lat încât să te descurci bine în viraje și o greutate acceptabilă pentru momentele când va trebui să tragi de ea pentru a sări peste obstacole. Altfel, ar merita cu siguranță câteva upgrade-uri, despre care voi vorba în paragraful următor.

Ce are de oferit?

În primul rând, un motor de calitate de la Yamaha, din gama mid-level: PW-SE. Acesta generează 250W și are un acumulator mai mic, de 400Wh, însă bicicleta fiind mai ușoară, aceasta mi-a ajuns pentru un traseu de 40km cu 1.000m diferență de nivel, pe modul combinat eco – standard – high (uneori, doar în vârf de rampă). Totodată, aceste valori sunt valabile și pentru un traseu mixat, asfalt – forestier.

Display-ul este mai mic, montat în partea stângă a ghidonului și are comanda cu butoane integrate, prin urmare este oferit ca o piesă întreagă fără a mai fi montate în locuri diferite și distanțate ecranul și comanda cu selectarea modului de asistență sau push-assist. Acesta este bine lizibil și desigur, este monocrom.

În ceea ce privește echiparea, transmisia este compusă dintr-un angrenaj Haibike cu o foaie, protecție de foaie și chainguide din plastic și dintr-o casetă cu 9 pinioane (cel mare de 36 de dinți), pe care se plimbă lanțul Shimano ghidat de schimbătorul entry-level Altus. Problema pentru cățărările pe munte o constituie foaia, cu 38 de dinți, raportul fiind astfel de 1.05. Înlocuind-o cu o foaie de 32, vei obține un raport de 0.88, unul care-ți va permite cu siguranță să abordezi urcări mai dificile. Se poate face acest lucu și cu foaia standard, însă vei forța motorul mai mult și vei consuma mai multă energie din acumulator.

Frânele provin de la Tektro, modelul M275, cu levier din aluminiu mai scurt, pentru două degete, cu discuri de 180mm, suficiente pentru a opri rapid o persoană de 70 de kg. Însă, acestea nu au o modulație prea grozavă fiind de tipul on-off și nici lever-feel-ul nu este prea grozav. Prea multe opțiuni însă în acest segment oricum nu ai, așadar dacă vrei frâne mai performante, ia în calcul un upgrade viitor. Găsești suficiente frâne bune la prețuri de discount.

Furca oferă un confort chiar bun pentru costul bicicletei, provine de la Suntour, din gama XCM (brațe de 30mm), însă la revenire, atunci când tragi puternic de ghidon, se aude un sunet metalic pronunțat denotând lipsă de rafinament. Dar cum probabil majoritatea utilizatorilor acestei biciclete nu vor trage de ghidon ca să sară peste obstacole, nu vor sesiza acest sunet.

Video

Concluzie

Per total, aceasta este o bicicletă confortabilă, cu un motor puternic și economic, rulează ușor pe majoritatea suprafețelor ușor accidentate și poate oferi și ceva distracție acolo unde terenul o permite. De notat că înlocuirea unor componente precum furca, roțile sau transmisia, vor scădea câteva kilograme de pe acestea, ceea ce o va face mult mai agilă. Astfel, vei putea obține o bicicletă electrică mai ușoară, dar asta doar ca proiect de viitor.

Altfel, cu excepția foii mari care te încurcă pe urcările abrupte, bicicleta aceasta vine cu un echilibru bun între echipare și preț, ceea ce o va face destul de interesantă pentru piața din România, mai ales că prețul nu depășește 2.000 de euro.

Importator: KeroBike
Preț: 8.499 lei
Motor electric: Yamaha PW-SE de 250W, central
Acumulator: Yamaha, 400Wh, extern (estimat: 42 de km cu 1.000m diferență de nivel pe mod combinat eco-standard si high)
Greutate: 22.24 kg în dimensiunea M

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Questions

To Top