Connect with us

Cockpit și pedale de la Reverse Components, la test

Piese

Cockpit și pedale de la Reverse Components, la test

Deja din ce în ce mai mulți producători se orientează către componentele dedicate bicicletelor electrice, iar această nevoie este satisfăcută momentan de un grup restrâns de companii. Cu timpul oferta se va diversifica, însă pe moment au de câștigat cei care deja au în portofoliu componente specifice. Este și cazul celor de la Reverse Components, care au trimis la test un cockpit, format din pipă și ghidon și un set de pedale pentru test. De ce avem nevoie de aceste componente dedicate? Pentru că poziția pe bicicleta electrică este ușor diferită decât cea pe bicicleta non-electrică, utilizatorul având practic nevoi diferite (spre exemplu, nu este necesară o poziție de racing). Totodată, acestea sunt mai robuste luând în calcul aici faptul că bicicletele electrice cântăresc semnificativ mai mult decât una non-electrică.

Gama celor de la Reverse conține pe lângă pipe, ghidoane și pedale, o tijă de șa dedicată și un set de manșoane, însă nu mi s-au părut atât de relevante precum cele menționate mai devreme. Ghidonul este disponibil pentru prinderi cu diametru diferit, de 25.4mm, 31.8mm și 35mm, iar pipele la fel, dar cu rise-uri diferite: de 6, 8, respectiv 20 de grade. Nu în ultimul rând, pedalele sunt mai robuste presupunând că pot încasa și mai multe șocuri.

Voi începe cu pipa și ghidonul. Pipa, modelul E-XC cu o lungime de 70mm, are o greutate de 108 grame, este finisată fără cusur având un aspect lucios, iar prinderea ghidonului de 31.8mm se face cu 4 șurburi, așa cum era de așteptat. Lungimea acestora este mai mare, pentru a face față solicitărilor, iar rise-ul de 6 grade este ideal pentru menține încă presiune pe roata de față atunci când urci. Este și motivul pentru care n-aș achiziționa niciodată pipa cu rise de 20 de grade, mai ales dacă din traseele mele fac parte urcări foarte dure. De reținut că cei care caută mai mult confort și o poziție cât mai dreaptă pe bicicletă, pot opta liniștiți pentru varianta cu rise mare, aceasta ridicând poziția ghidonului.

În ceea ce privește ghidonul, am considerat că varianta E-Element Ergo este grăitoare pentru medie: rise de 25mm, deci nu foarte mare, backsweep de 12 grade și upsweep de 5 grade. Toate aceste cifre ne dezvăluie faptul că ghidonul va fi orientat către în spate (backweep mare), ceea ce se traduce printr-o poziție confortabilă. Foarte confortabilă. Rise-ul de 25mm încă te ajută să tragi decent de ghidon când treci peste obstacole, fără să ridice prea mult poziția pe bicicletă. Și aici ai variante cu rise mai mare, de 40mm, repectivul ghidon ridicând și mai mult poziția mâinilor și imprimându-ți o poziție și mai dreaptă pe bicicletă. Lățimea de 740mm este ideală pentru orice tip de traseu, fiind suficient de lată pentru un control bun al direcției și suficient de îngustă cât să nu stai cu mâinile prea depărtate. În cazul unor persoane, un ghidon de 780mm sau mai mare, poate deveni o povară pentru umeri, așadar ideal este să te încadrezi în limitele de medie. Dacă se întâmplă să ai o înălțime de peste 1.90m, atunci indicat ar fi să treci la un ghidon mai lat și desigur, la o pipă mai lungă de 70mm.

Pedalele E-Escape sunt singurele din gamă și au o platformă mare de formă pătrată (10x10cm), astfel încât piciorul tău să stea bine fixat pe ele. Înălțimea pedalei este de asemenea mare, de 15mm, sunt dotate cu rulmenți pentru durabilitate mare și sunt prevăzute cu câte 24 de pini din oțel cu o înălțime de 4mm! Asta înseamnă aderență foarte bună în majoritatea condițiilor dar poate însemna și un semn de neuitat pe tibie, unul care nu se va vindeca prea repede dacă cumva te accidentezi în aceste pedale. Cu puțină atenție și concentrare poți să scapi necompostat. Corpul pedalei este construit din aluminiu, deci le vei putea lovi de pietre fără să apară altceva în afara unor zgârieturi adânci, iar axul este durabil, din CrMo. Orice componentă, de la pini, la rulmenți și la ax, sunt disponibile ca piese de schimb, un lucru de reținut.

Prețurile pentru toate aceste componente nu sunt din cele mai mici, însă nici exagerat de scumpe și dată fiind durabilitatea lor, s-ar putea ca în timp să înțelegi și de ce a fost rentabilă această investiție, în componente dedicate. Sunt mai ieftine însă decât cele ale producătorilor precum SqLab care au de asemenea astfel de produse în gamă. Astfel, ghidonul este oferit pentru 79 de euro, preț recomandat, pipa pentru 49 euro, iar pedalele, pentru 99 de euro. Totodată, luând în calcul prețul mediu al unei biciclete electrice, să spunem de 3.000 de euro, cu aceste investiții nu te ridici nici măcar la 10% din valoarea acesteia, dar obții o poziție mult mai comodă pe bicicletă și o aderență ideală pe pedale, două lucruri care schimbă comportamentul acesteia.

Importator: Sprint-Bike.ro

Pentru cei interesați, există și o aripă deplastic ce se montează foarte facil pe furcă. Dispune de mai multe găuri de prindere, astfel încât să se fixeze foarte bine.

Apasa aici ca sa citesti in continuare
S-ar putea sa-ti placa...

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Questions

To Top