Român amendat în Italia cu 5.000 de euro pentru scoaterea limitării bicicletei electrice

0
2612
views

La Stampa relatează astăzi despre cazul unui bărbat român, în vârstă de 31 de ani, prins de poliția din Italia că circula cu peste 25 de km/h cu o bicicletă cu motor electric atașat. Amenda pentru eliminarea vitezei maxime de susținere de 25 de km/h a bicicletelor electrice (cu exepția celor susținute până la 45 km/h, dar înmatriculate), este în mod normal de 3.800 de euro. Însă cazul bărbatului de față a fost mai complex, deoarece acesta montase un motor after-market pe bicicletă, iar în afara faptului că sistemul nu era omologat, acesta circula peste viteza maximă admisă.

Te întrebi probabil cum poate verifica poliția care este viteza maximă pe care o poate atinge o bicicletă susținută electric. Aceeași curiozitate am avut ocazia să mi-o satisfac la seminarul Bosch, acolo unde cel care a ținut prezentarea provenea chiar din Italia și ne-a explicat pe larg cum decurge acțiunea: viteza biciclistului este în primă fază identificată cu ajutorul unui aparat radar de tip pistol. Dacă acesta depășește 25 de km/h, va fi oprit pentru verificări. Aceste verificări se pot desfășura în două moduri: fie polițistul se urcă pe bicicletă și constată dacă limitarea a fost scoasă (dar cel oprit poate cere o notă de la judecător pentru această acțiune), fie este urcat pe un rulou cu sprijine laterale și pus să pedaleze. Dacă motorul nu se oprește după viteza de 25 de km/h înseamnă că acesta are limitarea scoasă.

În fiecare din aceste cazuri, bicicleta electrică este confiscată, iar amenda minimă primită este de 3.800 de euro. În Italia autoritățile sunt foarte stricte în ceea ce privește scoaterea limitei de susținere a unei biciclete electrice, căci după această viteză aceasta se transformă  în moped. Să nu uităm că există categoria bicicletelor electrice de oraș care au limitarea impusă la 45 de km/h, însă acestea necesită înmatriculare, plata unei asigurări anuale și purtarea unei căști moto.

În România acest subiect a venit în atenția autorităților după ce mai multe persoane au scos limitarea trotinetelor electrice, acestea putând ajunge chiar și la 80 de km/h, devenind astfel adevărate arme pe roți prin orașe. Atât poliția cât și producătorii recomandă ca normele europene în vigoare să fie respectate. Nu doar pentru propria siguranță, dar și pentru a celor din jur. Spre exemplu, Asociația Motocicliștilor din Italia face mult lobby ca bicicletele electrice să fie interzise în off-road, tocmai din acest motiv, că mulți utilizatori scot limitarea, iar aceste măsuri ar afecta atât industria cât și utilizatorii. Marii producători de motoare pentru bicicletele electrice au deja în vedere rescrierea soft-ului, astfel încât după ce limitarea este eliminată motorul să nu mai funcționeze.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here