Rocky Mountain Altitude Powerplay cu cadru din carbon

0
447
views

Rocky Mountain a anunțat noul Altitudine, un e-bike full-suspension cu cadru din carbon și cu o cursă de 160mm pentru ambele suspensii, ceea ce o transformă într-o bicicletă cât se poate de serioasă pentru trasee dificile. Este de altfel și primul e-bike lansat de canadieni, iar motorul este dezvoltat in-house, ceea ce înseamnă că n-o să vezi vreun motor Bosch, Shimano sau Yamaha pe aceasta nici măcar în viitorul apropiat.

Nu ne rămâne decât să credem că noul motor de la Rocky Mountain va presta la nivel înalt, așa cum o fac și concurenții, iar datele tehnice ne oferă câteva indicii: putere de 250W, un cuplu serios de 80 Nm și o susținere la pedalat de până la 25 de km/h, așa cum o cer reglementările în vigoare.

Uzina…

Ce este cu adevărat special la această bicicletă nu este neapărat cadrul din carbon, care, ce-i drept, o face mai ușoară, însă geometria este identică cu cea a modelului non-electric. Un plus imens pentru control pe traseu, cu mențiunea că ai un centru de greutate mai jos, așadar o bicicletă și mai controlabilă și mai stabilă.

Chainstay-ul este astfel extrem de scurt pentru e-bike, măsurând doar 425mm, această valoare fiind obținută prin mutarea motorului electric un pic mai în față. Folosește un angrenaj standard, așadar nu vei sta crăcănat când pedalezi, devenind astfel una dintre primele biciclete electrice care sunt identice cu cele non-electrice

Comanda de pe ghidon botezată i-Woc, te ajută să alegi modul de asistență (3 trepte) și pentru faptul că cei de la Rocky Mountain n-au dotat-o cu vreun display, poți vedea toate informațiile relevante direct de pe telefonul mobil, cu ajutorul unei aplicații. Aceasta îți oferă informații complete, inclusiv despre altitudinea la care te afli sau diferența de nivel parcursă.

Acumulatorul este integrat în downtube-ul din carbon și are o capacitate foarte mare, de 632Wh, în condițiile în care standardul este de 400Wh. Astfel, cu un acumulator mai ușor cu 250 de grame decât cele ale concurenței și cu un cadru mai ușor din carbon, această bicicletă va avea o autonomie de invidiat. În doar 2 ore, poți încărca acumulatorul deja la 80%, un timp record.

Toate bicicletele vor avea roți de 27.5 inch cu anvelope de 2.5 inch de la Maxxis. Versiunea de top, Powerplay Carbon 90 va avea bascula construită din carbon, jantele și ghidonul. O cursă de 150mm este responsabilă pentru atenuarea șocurilor în spate și o furcă de 160mm va fi responsabilă pentru cele încasate de roata de față. În dimensiunea L, bicicleta va pune pe cântar 21.8 kg, așadar în medie cu mai bine de 1 kg mai ușoară decât concurența din aluminiu. Versiunea de bază va fi oferită pentru 6.000 de euro, pe când cea de top, pentru 9.700 de euro.

via Rocky Mountain

Articolul precedentCross Element 27.5 (2017)
Articolul următorCursieră, ciclocros și adventure bike electric prin Project Y de la Focus
Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here