Connect with us

Noul Focus Raven e-bike a fost prezentat și cântărește doar 14 kg

Electrice de munte

Noul Focus Raven e-bike a fost prezentat și cântărește doar 14 kg

Focus anunța de ceva timp un nou e-mtb care ar urma să cântărească foarte puțin, însă speculațiile indicau valoarea de 12 kg. Iată că pentru versiunea de serie nu a fost atinsă greutatea vehiculată dar nici sub această formă nu este rea deloc: noul Raven va cântări 14 kg!

Aceasta este versiune de top și cântărește doar 14 kg!

După cum poți să-ți dai seama este vorba despre un hardtail cu un design similiar al versiunii non-electrice, cu un downtube mai gros (căci undeva trebuia să intre și motorul și acumulatorul) și cu linii drepte și foarte clare. Motorul este o premieră pentru industrie, căci Focus nu va utiliza motoare Bosch, Shimano, Yamaha sau Brose ci motorul unui start-up din Munchen, pe numele său Fazua. De ce au ales această ariantă nu știm dar putem să bănuim că felul în care conceptul este integrat le-a făcut cu ochiul celor de la Focus: motorul, transmisia și acumulator reprezintă o singură mare componentă care este montată în downtube. Salvează deci spațiu și greutate. Nu vrei să le mai ai montate pe bicicletă ca să nu te tenteze, le dai pur și simplu apăsând un singur buton!

Versiunea mai slab echipată cântărește 15.5 kg.

Motorul va avea 3 niveluri de asistență (Rocket, River, Breeze) și un mod care te ajută la push bike, iar toate informațiile sunt afișate pe un display micuț montat pe ghidon. Motorul susține ciclistul până la 25 de km/h și poate furniza o putere maximă, doar pentru câteva momente, de 400W, altfel 250W fiind standard. Cuplul este cel mai mic dintre toate motoarele de pe piață, de doar 60 Nm, dar asta se pare că nu afectează performanțele acestuia. Conform producătorului, motorul rulează optimal la o cadență de 70 rpm. Cu o greutate a motorului de 3.2 kg, trebuie ținut cont de faptul că acumulatorul oferă o capacitate de 250Wh, așadar la jumătate față de cele mai puternice acumulatoare de pe piață, însă încărcarea acestuia durează aproximativ 3 ore, așadar semnificativ mai puțin. Ține cont de faptul că în momentul în care vei înlătura motorul din cadru, bicicleta va mai cântări doar 11 kg.

Dată fiind greutatea mică, din momentul în care depășești viteza de 25 km/h până la care ești susținut de motor, nu vei simți că cineva îți trage frânele ci pur și simplu că îți continui drumul liniștit. Asta și datorită faptului că motorul nu îți taie brusc puterea precum în cazul celorlalte motoare. Hardtail-ul cu roți de 29 de inch și furcă de 100mm va fi disponibil în două versiuni: Raven Pro, oferit pentru 6000 de euro și Raven, cu un preț de 5000 de euro. Diferența dintre cele două bicicletă va fi făcută de componente, iar cea de greutate este și ea semnificativă: 1.5 kg.

via Focus

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

1 Comment

1 Comment

  1. ovidiu

    21st August 2018 at 1:09 pm

    Asa trebuie sa arate o bicicleta electrica, totul integrat frumos in cadru. Daca ar fi fost de 12 kg ar fi fost exceptional, dar nu e rau nici 14 kg. Singuru lucru negativ e limitarea la 25 km/h pt motor (idiotenia de legislatie), frumos ar fi macar 35 km/h

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Questions

To Top