Connect with us

Mubea: dovada că nu toate bicicletele electrice trebuie să arate bine

Electrice de munte

Mubea: dovada că nu toate bicicletele electrice trebuie să arate bine

Mubea este o companie auto care încearcă marea cu degetul (mic) și care propune în acest sens o bicicletă electrică ce se vrea a fi… cred… spectaculoasă. Rezultatul este un produs proiectat de ingineri, fără ajutorul vreunui designer, lucru care reiese ușor din aspectul bicicletei. În fond, temerea cea mai mare a industriei de biciclete este industria auto, care beneficiază de mult know-how și tehnologie, devenind rapid concurenți de temut. Însă în acest ritm, cu siguranță nu se va întâmpla prea curând.

Există totuși și câteva aspecte pozitive ale acestei biciclete. Exceptând deci faptul că arată ca un vehicul din Mad Max sau ca o bicicletă electrică de acum 10 ani, aceasta este construită în jurului unui cadru din carbon și are o cutie cu 8 viteze, instalată în preajma angrenajului, iar asta înseamnă că utilizează doar un pinion în loc de foi și tot un pinion în locul pinioanelor. Scapi așadar de multe bătăi de cap, iar printre altele te vei putea scufunda cu ea în noroi fără teama de a se bloca ceva la nivel de transmisie. Apoi, este clar că în afară de câteva picături de ulei pe care probabil va trebui să le introduci din când în când în cutia de viteze, nu va necesita mentenanță.

Bicicleta de față se vrea a fi una pentru downhill, asezonată cu suspensii de top de la DVO. Acumulatorul pe de altă parte, cântărește… ține-te bine… 7 kilograme! Însă are o capacitate de 1.130Wh în condițiile în care standardul este de 4-500 Wh, așadar ceva nemaivăzut. Cu această bicicletă devine clar faptul că poți face mai multe urcări decât ai avea nevoie și bineînțeles, vei economisi și banii de telescaun (sau orice altceva foloseai înainte pentru a urca).

Fatalitatea sorții își arată încă o dată fața și în cazul acestei biciclete electrice și ne arată că nici tot carbonul din lume nu poate cumpăra fericirea: greutatea totală a bicicletei este de 29 de kg, dezolant. Un lucru care ar putea să compenseze ar fi puterea motorului, de 4.000W (standardul astăzi este de 250W), o dulce consolare atunci când vei accelera frenetic apăsând pedala, urmată de o trezire la realitate când nu vei mai putea opri bicicleta în timp util.

Dar haideți să ne liniștim. Mubea a anunțat că momentan doar a vrut să-și arate mușchii cu această bicicletă și că nu are intenții serioase de a intra pe piață. Ceea ce într-un fel, chiar ne bucură. Așa-i?

Apasa aici ca sa citesti in continuare
S-ar putea sa-ti placa...

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Vizitatori

001078
This Month : 1078
Views Today : 427
Total views : 2333
To Top