Acasă Devron riddle man E1.7 da sau nu

Devron riddle man E1.7 da sau nu

0

Salut,

Sunt in cautarea unei biciclete electrice entry level de mers la servici si un pic off road. M-am hotarat la modelul acesta https://www.dhsbikeparts.ro/catalog/devron/devron-colectia-2018/devron-e-bike-devron-riddle-man-e17 . Motorul si bateria par ceva no name chinezesc (mai puternic cei drept de 350w) despre care nu am gasit mare lucru (doar pagina asta: http://www.etrotek.com) iar echiparea este shimano. Ce parere aveti? Merita? Alternativele in jurul sumei acesteia sunt eljoy revolution, focus whistler 2.0 si mtb e-st500 (de la decathlon).

Answered question

Salut,
Am eu aceasta bicicleta Devron Riddle Men E1.7 de 27.5 inches de aprox. 2 luni si pot spune ca este OK, sunt multumit.
Mentionez ca nu m-am dat niciodata cu o alta bicicleta electrica sa pot sa fac vreo comparatie cu ceva.

Adauga un comentariu
0

Salut!

Am sa continui relatarile cu experientele mele cu bicicleta Devron Riddle 1.7 model 2019. Relatarile le-am inceput la rubrica Sfaturi Achizitie / Tehnice la topicul biciclete-electrice-ieftine-argumente-pro-si-contra/

Biciclete electrice ieftine – argumente pro și contra

Este o bicicleta decenta cu plusuri si minusuri. Bicicleta entry level, buna pentru plimbari prin oras, pentru iesit in parc, pentru iesit la padure, pentru facut naveta de acasa la servici si inapoi. Bicicleta este asistata electric, adica nu are buton de acceleratie sau maneta de acceleratie ca la scuter. Cand pedalez – atunci intra si motorul in functiune si in functie de treapta de asistena (are 5 trepte) ma asista pana la o anumita viteza de deplasare.

Pretul recomandat pt modelul 2019 este de 5199 Ron (conform celor de la DHS Romania). Pt modelul 2018 pretul este mai mic. Din fericire sunt mai multe oferte de vanzare, unele magazine on-line au reduceri. O simpla cautare rezulta ca bicicleta se poate achizitiona si cu aprox 4700 Ron. Eu am avut noroc si am prins o astfel de oferta, de fapt asta a fost factorul determinant in alegerea mea

Bicicleta are 21.5 Kg. Bateria este detasabila, blocabila cu cheia. Bateria conf producatorului are 2.5 Kg, dar mie pe cantar imi arata 2890 g. Momentan am 4 cicluri de incarcare la activ, bicicleta are 130 de km parcursi. Ca si autonomie, ce mai lunga tura a fost de 35 de km pe nivelul 5 de asistenta si bateria mai avea cam 40%, deci autonomia data de producator pare corecta. Bateria 36v, 11Ah, 400W. Cica rezista in jur de 1000 de cicluri de incarcare. Eu as fi fericit sa reziste macar 800 ( asta ar inseman minim 4 ani pt mine).

Bicicleta e asamblata la DHS, motorul este Bafang de 250W amplasat in butucul rotii spate. Fata de modelul anterior 2018 – pe acest model motorul este cu 100 W mai slabut. Motorul vine limitat la 25km/h. Limitarea aia se scoate foarte usor daca cosultati manualul pentru modelul asta de LCD > KD21C. Nu am inteles care e treaba cu limitarea asta. sunt 2 setari > una pentru limita maxima (40Km/h) din fabrica  – care nu se poate creste, si inca una pentru viteza limitata > care se poate modifica intre 12 si 40KM/h. Aceasta am modificat-o tot la 40. Nu prea inteleg eu cum vine faza cu limitarea asta, pentru ca dupa ce am modificat-o la 40, in teste pe nivelul maxim de asistenta imi taie puterea motorului incepand cu 29-30 km/h. Practic de la 32km/h puterea asistata de motor este zero. Adica in teste, bicicleta ruleaza cu efort minim din partea mea pana la 29- 30 km/h, dupa care trebe sa pun picioru la treaba. Podurile rutiere le-am urcat fara probleme pedaland constant in gol cu 26 -27 km/h. Am mers si cu vant din fata iar motorul compenseaza rezistenta la vant, am mentinut usor o viteza constanta de 28 km/h pe vant din fata.

Treptele de asistenta: – by default are 5. Am gasit in setari ca se pot seta pana la 9 trepte. Dar nu are rost, ultima treapta – fie ca e 5 sau 9 – confera tot acelasi nivel de putere / viteza. tot in setari se poate intra la parametrii fiecarei trepte de asistenta, de ex pt prima treapta nivelul e de 40%, iar pt ultima treapta este de 96%. Se paote creste pana la 99%.

La mine treapta 1 – asista pana la 12 km/h, treapta 2 – 15 km/h, treapta 3 – 19 km/h , treapta 4 – 23 km/h, treapta 5 – 30.5-31 km/h.

Bicicleta vine cu diametrul rotii setat  by default pe 20′. Deci primul lucru, dupa ce e asamblata, cu manualul in mana, se seteaza diametrul rotii la “700C” (pentru roti de 27.5′).

M-am gandit eu dupa ce am scos limitarea de viteza ca as putea sa pacalesc controllerul si sa o fac sa ma asiste pana la viteze reale mai mari.. pacalind-o prin micsorarea diametrului rotii in setarea LCD-ului. Asa ca am montat inca un vitezometru ca sa pot compara viteza reala fata de cea de pe LCD. Am setat pe diverse marimi (incepand de la 18′ / 20′ / 22′ etc) si am pornit la teste. Nu stiu cum e gandita, da nu am reusit sa o pacalesc. De ex cand am setat diametrul rotii la 20′ – pe treapta 5 de asistenta bicicleta ma asista pana la 21 km/h (pe LCD) ceea ce corespunde unei viteze reale de aprox 30 km/h. Adica orice as seta eu acolo, cand atinge 30- 31 km/h reali, puterea asistata de motor (afsata pe display) scade de la 500+ W la 208, apoi la 110 apoi la 55 W pe masura ce depasesc viteza de 31 KM/h reala.. indiferent de cat imi arata pe LCD.

Daca cineva gaseste o solutie sa pacaleasca controllerul, I-ar fi recunoscator sa imi dea  o solutie si mie.

Am testa fara sa vreau si ce se intampla daca modific setarea nr de magneti (setarea e 6 by default). Din gresala am pus valoarea 24.. Rezultatul a fost> aceeasi viteza reala  maxima asistata electric, dar pe LCD imi arata cu totul altceva, in jur de 12km/h cand de fapt eu rulam cu 30 -31. Ieri am refacut setarile cu manualul in mana si acum imi arata viteza reala pe LCD.

Franele – pe disc, hidraulice. Sunt OK pentru oras / padure / parc.. Imi dau senzatia de siguranta. Nu stiu daca fac fata la munte pe drumuri cu urcari si coborari brutale. Bicicleta nu cred ca e pentru asa ceva, deci nici nu o sa o abuzez pe astfel de trasee.

Furca fata – mi se pare un pic cam moale, dar cum spuneam si in celelate comentarii, cred ca nu am reglat-o eu pe gustul meu. Are blocaj doar pe furca, nu are blocaj din maneta de pe ghidon.

Cadrul: mi se pare foarte confortabil. Adica pozitia imi vine foarte naturala. Mansoanele de la ghidon nu sunt chiar pe gustul meu, mie imi plac un pic mai groase si mai ergonomice. Ghidonul este solid. Soneria aia este o ieftinitura. Bicicleta vine fara far, desi in LCD este optiunea de ‘aprindere backlight + far’. Cadrul are o buba, pe care am discutat-o cu cei de la care am luat bicicleta, si care mi-or spus ca se stie deja de problema asta si de catre cei de la DHS, ca au avut deja o conferinta strict pe problema asta si nu vor sa o repare. Mai exact, distanta intre roata spate si seat-tube este foarte mica. Ca si cum ai monta roti de 27.5′ pe un cadru pentru roti de 26′. Asta rezulta ca mecanismul schimbatorului de foi este foarte aproape roata spate, intre seat tube si roata. Eu am masurat cu ruleta fix 1 cm intre mechanism si roata. Adica dac amereti  pe noroi, exista riscul foarte mare ca intre roata si mechanism sa se adune noroiul.. Nu mia spun ca tot praful de pe drum se aduna exact in mecanismul ala care are pe acolo niste parti mobile, reglajul cu dele 2 suruburi, un arc spiralat etc. Trebe curatat si intretinut cu grija. Partea ce  ami nasoala e ca nu pot monta nici un fel de aparatoare de noroi care sa acopere roata in acea zona, spatial fiind prea mic. Dac afaceau bascule cu 2 cm mai lunga cred ca era totul perfect. Dar deh, DHS- proiectanti care gandesc ” Las-o bah ca mere si asa!”

Dar acest neajuns nu are momentan nici un efect de functionalitate negativ. Adica intr-adevar, merge si asa, ca doara nu tuseste. Ma surprinde cate-odata cand ma propii de semafor pe frana si pedalez in gol ca sa schimb pinionul si ea accelereaza ca nebuna.

De mers – pana acum merge bine e silentioasa, se aud doar rotile, nu si motorul. Cauciucurile cu care vine echipata bicileta nu sunt stralucite, pentru ca sunt dintr-un material foarte moale, probabil ca se vor toci foarte repede. am sa revin cu detalii dupa ce le rulez 1000 de km.

Una peste alta, in banii astia chiar nu am gasit altceva (am cautat cam 1 luna oferte / review-uri, discutii, recomandari). Cred ca este o alegere buna pentru acest buget. Daca ar fi sa imi mai iau o data o bicicleta si as avea acelasi buget, tot pe asta as lua-o. Adica am incredere ca pt banii platiti am primit calitatea corecta. Nu poti sa iti iei Subaru Forester nou la pretul unui Logan chel.

Nu in ultimul rand am tinut cont de faptul ca bicicleta are garantie. Putini vanzatori ofera garantie 2 ani pe cadru / 5 ani pe motor + baterie. Bine, ca asta e teoretic. Sper sa nu nu fie cazul sa aflu pe pielea mea cum e cu garantia :). Ca daca ma uit in cartea tehnica cu care vine tzoacla, o gramada de piese sunt considerate “consumabile” si nu fac obiectu garantiei.

Intrebarea mea – Ce solutii as avea ca sa cresc viteza reala pana la care motorul va continua sa ma asiste?

Ce stiti de chip tunning? Ati facut careva tuning de-asta pentru biciclete cu motorul in butuc?

Posted new comment

Salut. Am luat si eu bicicleta asta (cred ca e modelul 2018) si am aceeasi pb cu limitarea de viteza. Ai primit manualul ei? Eu am primit o prostie pt un model general care nu are nicio treaba cu bicicleta

Adauga un comentariu
0

Salut, nu am avut-o până acum la test, prin urmare nu pot să-mi exprim părerea despre motor. Văd că are 350W, deci cu 100W mai mult decât un motor cunoscut (Bosch, Yamaha, Shimano) și un acumulator de aproximativ 400Wh – așadar, în standard. Concurența mizează pe același format, cu motorul în butucul de spate, care sincer, nu mă încântă foarte mult pentru munte, greutatea bicicletei fiind distribuită preponderent pe roata de spate. Dacă m-aș plimba cu ea doar în pădure sau prin oraș, ar fi ok, însă pentru munte vei simți un feedback mai puțin plăcut din partea bicicletei dat fiind centrul de greutate diferit. Cum spuneam, în acești bani nu prea ai alternative pentru un motor central. Focus-ul are un acumulator mai mic, cea de la Decathlon se poate compara cu Devron-ul – care este însă mai ieftin și are o cursă mai mare a furcii (120mm – furcă Zoom), însă discuri de frână mici – 160mm. Sunt cumva bine puse în balanță și e greu de numit fix una. Cred că cel mai bine o alegi în funcție de necesități, însă ține cont că nici una dintre ele nu se poate numi un performer în adevăratul sens al cuvântului pe munte. Pentru trasee mai lungi de pădure/dealuri lejere, așa alege Btwin sau Devron, pentru oraș, aș alege Focus – în ciuda faptului că are acumulatorul mic, este implicit și mai ușoară.

Posted new comment

Salut! Revin cu impresii
Am deja 250 de km parcursi
In weekend am facut 73.9 km mers lejer pe treapta 3 /4, ocazional pe 5
mers cu 22 / 25 km/h. Practic ultimii 15 km I-am facut 100% electric pe treapta a 5-a. La primii 60 am si pedalat. Estimez o autonomie intre 50 (full electric) si 95 ( pedalat lejer) km.
La finalul turei mai aveam o liniuta din baterie (aprox 20 – 25%) deci estimez ca as mai fi putut sa merg cel putin 15 km doar electric. Bateria a fost full incarcata dupa 5 ore. Incarcatorul se incinge ca dracu in timp ce incarca. Motorul nu se incinge in mers, bateria nici atat.
La capitolul autonomie nu am ce sa reprosez.
Partea proasta e ca bicicleta are in controller cablu cu mufa speciala pt far ce se leaga la baterie si care se porneste din LCD, numai ca cei de la Deva NU au separate far de vanzare. Adica trebe sa pun ceva aftermarket. Asta e tipic romanesc. Suport tehnic egal cu zero din partea celor de la DHS.
Plus ca limitarea de viteza este in baza unui sensor integrat in motor, care taie asistarea electrica in functie de rotatia rotii, indifferent de setarea marimii rotii sau a vitezei de rotatie a pedalei. Ori ca setez rotile pe 20″ ori ca setez pe 27.5″, tot la aceeasi viteza de rotatie a rotii spate taie asistarea. Asta e o maaare porcarie. Practic limitarea aia de fabrica la 40KMh e frectie. Ea la 31.5 viteza reala – taie complet asistarea. Totusi, pentru cei care se multumesc cu o viteza mai mica, isi merita banii.

Am sa revin dupa prima revizie ( 500 Km).

Adauga un comentariu