Test – Pegas Camping Dinamic E-Bike

4
640
views

Desi încă timid la noi în țară, bicicletele electrice încep să-și facă simțită prezența. Motivul pentru care încă sunt rare este prețul, în continuare considerat mare. Este destul de mare pentru că lumea îl compară cu prețul unei biciclete obișnuite. Nu se ia însă în calcul că o bicicletă electrică este o investiție importantă. Nu este cumpărată neaparat din „pasiune” sau pentru „plăcerea de a pedala” ci din necesitatea de a fi mai mobil în oraș, evita ambuteiajele, evita căutarea unui loc de parcare și pentru a cheltui mai puțin pe transport. Nu am făcut un calcul însă pe termen lung investiția se amortizează sigur. Spre deosebire de investiția într-un autoturism, care începe să se deprecieze din prima secundă în care l-ai condus.

Trebuie spus din start că Pegas Camping Dinamic E-Bike este, din punctul meu de vedere, cea mai utilă bicicletă pe care am testat-o „ever” la Freerider. Nu e cea frumoasă, cea mai ușoară sau cea mai confortabilă, dar este cea mai utilă în oraș. Desigur că poate fi valabil pentru orice pliabilă electrică, însă pentru mine această bicicletă a fost prima pe acest segment.

Pegas Camping Dinamic este o electrică pliabilă. Am avut-o la test destul de mult timp, timp în care mi se pare că am fost cel mai câștigat de când conduc mașină în București. Am folosit-o intens la toate drumurile posibile din oraș: mers la cumpărături, dus copilul la școală, la înot, lăsat mașina la service și întors acasă pe bicicletă etc. Orice electrică este utilă în oraș, însă o pliabilă este de două ori mai utilă pentru că o poți folosi și în combinație cu mașina proprie sau cu transportul în comun, taxi.

De asemenea, când e pliată încape oriunde acasă sau la serviciu, sub o masă sau când te duci undeva la doctor, o poți introduce fără să deranjezi pe nimeni direct în cabinetul medical, să nu mai fie nevoie să o legi undeva afară.

Pegas Camping Dinamic vine echipată din start cu aproape tot ce-i trebuie: aripi ca s-o poți folosi și pe ploaie, cric ca s-o poți lăsa oriunde nu doar sprijinită de perete sau stâlp, portbagaj cu suport pentru coburi, pentru cumpărături și ochi de pisică față-spate plus roți, plus clopoțel ca să fii legal pe stradă. Ce-i lipsește sunt luminile electrice față-spate.

Acumulatorul este amplasat dedesubtul portbagajului spate. Este detașabil și se încuie cu cheie pentru a nu fi furat. Îl poți încărca direct pe bicicletă sau îl poți scoate pentru a-l încărca în casă cu încărcătorul inclus. Am cronometrat o încărcare completă la aproximativ 4 ore.

LED-ul roșu de pe încărcător se face verde când încărcarea e gata. Capacitatea bateriei este de 2800 Mah. Autonomia oficială dată în specificații este de 40 km. În realitate m-am apropiat foarte mult de cifra asta. Poate să zic că am făcut 38 km, însă setat fiind pe puterea maximă tot timpul și plecând cu a 7a de pe loc.

Poți merge lejer fără să schimbi vitezele, fiind tot timpul în viteza maximă, a 7a. Cuplul motorului este suficient de puternic pentru a pleca de pe loc ușor pe pinionul 7, mai ales atunci când ești pe modul „Maxim” de ajutor. E drept că asta probabil scurtează autonomia și poate chiar duce la o uzură prematură a lanțului, dar mi-e mi s-a părut foarte convenabil.

Motorul care asigură propulsia este un Bafang 220W 36V instalat în locul butucului roții spate. Este suficient de silențios însă cand pleci de pe loc îl auzi când începe să facă la fel ca un troleibuz.

 

Pe ghidon al controller-ul, extrem de simplu de folosit. Ai trei butoane – unul pentru pornire/oprire și două pentru a comuta pe putere mai mare sau mai mică și două seturi de LED-uri. Cel de sus indică puterea de ajutor – minim, mediu, maxim, iar rândul de jos indică nivelul bateriei, deși pe telecomandă scrie „Power”.

M-a încurcat puțin că pe baterie mai ai un set de LED-uri care indică tot nivelul de încărcare, însa numărul de LED-uri de aici nu coincide cu numărul de pe telecomandă. Pe bateriei ai 4, iar pe controller ai 5. Când acumulatorul e pe terminate, ultimul LED de pe telecomandă începe să clipească. Din păcate din acel moment te mai duce doar vreo 800 m până când se golește complet.

Însă nu e deloc o tragedie dacă se termină bateria și trebuie să pedalezi singur. La început ți se para greu, pentru că ești obișnuit cu ajutorul electric. Însă în 2-3 km vei pedala fără nicio problemă și fără mult efort în plus, până la următoarea priză. Motivul este greutatea bicicletei, aparent destul de mare – 19,28 kg, însă în realitate le duci ușor pe roți. Bicicleta are cadrul din aluminiu și furcă din oțel. Există o singură mărime de cadru, bună și pentru bărbați și femei. Reglarea mărimii se face doar din înălțimea șeii. Se mai poate regla și unghiul ghidonului. Îl poți da spre față dacă vrei să faci bicicleta mai sportivă.

Caseta cu cele 7 pinioane are o gamă de la 14 la 28 dinți, iar foaia 52 dinți. Combinația asta îți oferă viteza maximă de 23-24 kmh fără să depui efort mare și având controller-ul setat pe „Maxim”. Peste viteza asta începi să tragi doar tu de bicicletă. La deal este extrem de plăcut. Ești tentat să îi dai la pedale, dar vei observa că este suficient doar să apeși mai puțin pe pedale, iar restul de muncă o face bicicleta. Dealurile dintr-un oraș se urcă foarte ușor.

Mai greu este când trebuie să o urci undeva, cu mâna. O prietenă care a încercat-o, mi-a mărturisit că îi este greu să o urce chiar și în portbagajul mașinii. Și adevărul este că da, dacă ai de urcat câteva etaje cu ea, trebuie să te oprești pentru pauză cam la fiecare palier.

Însă pliabilitatea este foarte bună. Similară fiind cu ce găsim și la alte pliabile, este nevoie de 4 pași pentru a strânge Pegasul Camping Dinamic. Se face suficient de mic pentru a-l pune sub birou la serviciu. Inclusiv pedalele sunt pliabile. Faptul că are o baterie în plus nu afectează dimensiunile când este pliată.

Construcția este iarăși foarte bună. Nu am găsit cusur cadrului sau balamalelor. Cele două balamale principale dispun de siguranțe, iar în rest bicicleta este robustă și bună de „chinuit” în oraș. Și din punct de vedere al prețului, Pegasul Camping Dinamic pare a fi cea mai bună alegere. Din căutările noastre online, nu am găsit în acest moment pliabilă electrică mai ieftină, dar și de calitate.

Echiparea este modestă, dar suficientă și de încredere. Avem componente Shimano pentru transmisia cu 7 viteze, iar în rest piese cu branding Pegas și Neco. Și anvelopele CST mi-au plăcut. Sunt mai „grăsane” (20 x 1.95) și amortizează bine vibrațiile de la drum.

Așa cum am spus și la început, Pegas Camping Dinamic este cea mai utilă bicicletă testată de mine până acum. Dacă nu te deranjează că este „mică” atunci te asigur că îți va fi de folos indiferent ce ai de făcut cu ea în oraș. Greutatea mare poate fi o problemă la transport (nu la utilizare) pentru doamne și domnișoare, dar tocmai bicicleta asta poate fi motivul de mers puțin și la sală…

  • Greutate: 19,28 kg
  • Dimensiuni pliata: 655 cm inaltime, 405 cm grosime, 780 cm lungime
  • Pret la data publicarii: 4.500 Lei
  • Producator: Pegas

4 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here