Connect with us

KTM Macina Force 293 (2017):

Biciclete electrice

KTM Macina Force 293 (2017):

Macina Force 293 nu-mi este deloc necunoscut. Bicicletele cu care am dezvoltat proiectul 1KTM E-bike Experience sunt practic părinții celui de față, iar astfel am putut să observ mult mai bine diferențele de generație. Dacă la nivel de cadru nu s-au petrecut lucruri spectaculoase, exceptând poate culorile mai atractive și vopseaua mată, la nivel de motorizare lucrurile stau complet diferit, iar Macina Force 293 pare la ani lumină de distanță de vechiul model.

Aș minți dacă aș spune că nu m-am distrat cu Macina. Însă o poză mai cuminte era necesară pentru a sublinia destinația acestei biciclete.

Ce are de oferit?

Ceea ce vezi este o bicicletă care seamănă izbitor cu una de Cross Country, însă este orientată mai degrabă către plimbări recreaționale. Unghiul headtube-ului, spre exemplu, este ceva mai drept decât cel al unei biciclete de XC, bascula destul de lungă, iar pipa, după cum se poate vedea și din fotografii, ridicată pentru a oferi o poziție cât mai dreaptă. Nu putem vorbi despre sportivitate în cazul lui Macina Force, însă putem discuta despre o bicicletă electrică ce oferă o poziție relaxantă, ba chiar foarte comodă. Pe drumuri forestiere cu dificultate se simte ca acasă, iar motorul Bosch, de data aceasta din gama Performance Line CX, trage ca un nebun deoarece nu prea se luptă cu greutatea. Nici a mea (65 de kg), nici a bicicletei (21 de kg). Cuplul se simte imediat, iar dacă ai și anvelopele mai umflate, la 2.2. bar, bicicleta pur și simplu pare să fugă de sub tine pe modul Turbo. Iar dacă este atât de directă pe cel mai înalt mod de susținere, îți poți imagina că și pe modul Eco aceasta rulează excelent.

Cerul dramatic s-a potrivit perfect cu coloristica bicicletei.

Cadrul de pe bicicleta de test măsoară 19 inch.

Motorul Bosch în varianta de top, alături de pinionul de 16. Poți să-l numești și foaie, dar ar fi cam greu.

Schimbătorul Deore schimbă bine dar este zgomotos.

Acumulator în aceeași coloristică cu bicicleta.

Furca Suntour XCR este o variantă decentă pentru această bicicletă. Funcționează cu arc.

Ceea ce înseamnă un singur lucru: atâta timp cât parcurgi un traseu de drum forestier, mixat poate cu asfalt, care nu sare de o diferență de nivel de 1.000 de metri, ai toate șansele să parcurgi chiar și până la 80-90 de km pe modul Eco. Macina a reușit cu un “plin”, să parcurgă 55 de km cu 1.500 de metri diferență de nivel, pe modul Eco și uneori pe Tour. Ceea ce este cumva remarcabil pentru un acumulator mai mic, de 400Wh.

La nivel de componente, pe spate lucrează un schimbător Shimano Deore, unul pe care mi l-aș fi dorit cu tehnologia Shadow Plus ca să mai atenueze din zgomote, ai la dispoziție o furcă Suntour XCR care lucrează absolut rezonabil și un set de frâne ceva mai slabe pentru coborârile lungi sau dificile, Shimano M315. În fine, se presupune că nu faci astfel de coborâri cu această bicicletă, dar evident că-ți va fi greu să te abții și tot vei ajunge pe porțiuni mai dificile, așadar îți recomand un upgrade pentru stoppere, eventual cu ceva din gama Deore. Anvelopele Continental X-King în versiunea Sport sunt cât se poate de bune pe forestierele de care pomeneam, însă pe urcările foarte abrupte, sunt șanse mari să înceapă să derapeze, asta dacă nu cedezi tu primul din cauza pinionului cu 34 de dinți. Din nou o spun, austriecii nu s-au gândit că cineva o să ducă bicicleta asta pe trasee dificile, însă noi deja am făcut o tradiție din asta, indiferent despre ce bcicletă este vorba.

Prinderea clasică pentru display-ul Bosch.

Care este suficient de mare și de lizibil.

Comanda cu funcția de walk assist.

Frâne Shimano care se pot acționa eficient doar cu două degete.

Finisaje bune și cabluri trase prin interior.

Lock-out pentru furca Suntour.

Integrated Post Mount sau altfel spus, prinderea pentru etrierul frânei de spate.

Legat de greutate, aceasta este perfect acceptabilă pentru segment. Motorul este gândit pentru munte (la vechea versiune acesta provenea din gama Active Line), iar un scut de protecție este montat sub acesta în caz că sare vreo piatră de pe traseu. Comanda se află desigur la mâna ta stângă, iar display-ul central Intuvia este montat pe pipă și ghidon, acesta oferindu-ți toate informațiile de bază legate de tura pe care o desfășori.

Cui i se adresează? Pentru ce fel de trasee?

Unui public dornic de a parcurge în confort trasee forestiere, de pădure sau orice alt traseu cu dificultate scăzută. Pentru acestea bicicleta este perfectă, fiind suficient de bine dotată încât să tragă puternic acolo unde este cazul sau să parcurgă distanțe foarte lungi cu acumulatorul încărcat la maxim. Desigur, sunt convins că poți ajunge și la o distanță de 100 de km, dacă diferența de nivel nu sare peste 5-600m și folosești doar modul eco. Un alt atu al acestei biciclete, care cu siguranță va fi apreciat de începători, este poziționarea ghidonului, care te relaxează total. În caz că nu ești adeptul poziției drepte pe bicicletă, poți desigur înlocui oricând pipa cu una cu un rise mai mic, poate chiar spre zero.

Importator: 1Ktm.ro
Preț: 12.970 lei
Motor electric: Bosch 250W
Acumulator: Bosch 400Wh
Greutate: aproximativ 21 kg

Apasa aici ca sa citesti in continuare

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Questions

To Top