Corratec E-Power RS 150 (2018)

0
155
views

Privind în urmă la bicicletele Corratec pe care aveam ocazia să le încerc acum 20 de ani și la care mă uitam cu mare mirare, trecând pe la cele de acum 10 ani pe care le testam prin Câmpulung dar fără a mă excita în mod special, ajung la modelul de față, un E-Power RS, o cu totul altă bestie decât bicicletele cu care cei de la Corratec ne-au obișnuit. Nu mai avem niciun design SuperBow, însă avem unul care inspiră agresivitate, mai ales când privești cadrul de sus, top tube-ul semănând cu un cap de cobră. Asta cumva îți dă un mic boost ca să împingi mereu limitele mai departe. Una peste alta, zilele petrecute pe această bicicletă au fost cel puțin sălbatice, din simplul motiv că această construcție îți oferă o libertate imensă de a alege cam orice fel de traseu vrei tu. Iar asta corespunde cu teoria mea despre e-bike-uri: să te poți da oriunde dorești.

Camera nu va redea niciodată fidel realitatea, dar crede-mă, era foarte abrupt. 🙂

Cui i se adresează? Pentru ce fel trasee?

Un full suspension este întotdeauna binevenit și prin definiție, bun la toate. Și exact la asta se pricepe acest Corratec cel mai bine: la a ataca diverse trasee, indiferent de dificultate și în a te aduce în siguranță înapoi. Dacă pun în calcul unghiul headtube-ului de 67 de grade, atunci înțelegi de ce m-am simțit atât de bine pe coborârile tehnice. Iar faptul că bicicleta de test a avut un cadru mai mic, de 16 inch (când în mod normal eu folosesc un cadru de 18 inch), a făcut-o extrem de manevrabilă. Chiar dacă am stat un pic mai strâns, m-am putut juca cu ea similar cu una non-electrică, păstrând totuși proporțiile și greutatea.

Ce are de oferit?

Motorul Bosch vine cu update-uri noi pentru 2018 și integrează funcția E-MTB. Iar Bosch-ul s-a potrivit de minune pe această bicicletă. E-MTB înseamnă un mod inteligent, care se adaptează terenului și cadenței, astfel încât atunci când nu pedalezi în forță, nu te susține prea mult, iar tu vei ajunge la concluzia că poți transpira abundent pe un e-bike. Când apeși pedala, motorul parcă se trezește la viață și te susține mai mult, prespunând că pe o urcare dificile oricum pui și tu mai multă forță din picioare.

Acumulator integrat în cadru. Acum nu mai ai niciun motiv să-l scoți.
Pinion cu 17 dinți. Pardon, foaie!
Display-ul Purion, mult mai compact și cu butoane mult mai mari. Push assist la buton.
Performance Line CX este cea mai capabilă motorizare de la Bosch.
Ușița de acces pentru încărcare, deschisă.
Ușița de acces pentru încărcare, închisă.

Alte moduri sunt cele cunoscute, Eco, Tour și ultimul, Turbo. Iar modul E-MTB combină ce-i mai bun din funcțiile Tour și Turbo și o face într-un mod inteligent, livrând puterea la fix. Totul este setat din software. Ecranul de mici dimensiuni (Purion) mi s-a părut o mișcare interesantă a celor de la Bosch, date fiind ecranele foarte mari și butucănoase ale anilor anterior. Butoanele pentru selectarea modului de susținere sunt mari și foarte ușor de accesat chiar și cu o pereche mai groasă de mănuși. De menționat este integrarea reușită a acumulatorului în cadru, acesta fiind practic ascuns de ochii lumii.

În ceea ce privește componentele sunt puține de comentat. Furca provine de la RockShox, în mod surprizător fiind o Reba cu o cursă de 150mm (!), deși personal aș fi preferat aici o furcă cu brațe de 36mm. Amortizorul Manitou Radium Expert și-a făcut treaba exemplar, iar frânele Magura MT5 (4 pistoane) și MT4 (2 pistoane) sunt mai mult decât suficiente pentru a opri multele kilograme care curg sălbatic la vale.

Transmisia este o combinație de piese Shimano SLX și XT, dar tot ce contează este că a la dispoziție 11 pinioane cu o casetă 11-46. Fiind vorba despre o electrică, s-ar putea să nu te deranjeze prea mult pasul dintre penultimul și ultimul pinion, existând metode de compensare. Dacă pedalezi doar pe modul eco, la deal, atunci s-ar putea să te străduiești un pic să adaptezi cadența.

Cadru foarte solid care găzduiește atât roți 27plus cât și roți de 29 de inch.
Discuri mari și frâne țapene.
Pinion mare, cu 46 de dinți.
Pipă scurtă pentru o manevrabilitate sportivă.
Mai solid de atât nu cred că se poate. Cabluri trase prin interior.
Prinderea roții de față și a celei de spate se face doar cu ax cu imbus. Atenie așadar la o eventuală pană de cauciuc.
Patru pistoane pentru etrierul de față: Magura MT5.
Tijă șa KS Supension cu comandă pe ghidon.
Ghidon lat, pe placul meu.
Anvelopele s-au descurcat onorabil, deși aș fi optat pentru un set de Maxxis-uri DHF în cazul acestei biciclete.
Schimbător XT de ultimă generație cu tehnologia Shadow Plus.
Suspensie eficientă, prinderea amortiorului se face în partea inferioară de downtube.
O Reba cu o cursă de 150mm? N-am mai întâlnit!
Manșoane comode, cu Lock-on.

La capitolul roți, anvelopele WTB Ranger cu o lățime de 2.8 inch au contribuit din plin la amortizarea șocurilor de pe traseu – de aceea nu văd niciun motiv pentru care ai instala roți de 29 de inch (cadrul o permite), iar tija de șa reglabilă de pe ghidon este mană cerească pe o astfel de bicicletă, pe care cu siguranță faci trecerile rapid de la urcare la coborâre și invers.

Video

Concluzie

Foarte confotabilă și foarte capabilă în general (nu contează că-i vorba de deal sau de vale), Corratec E-Power RS 150 mi se pare alegerea ideală pentru cei care vor un e-bike bun la toate și care să aibă mai toate calitățile pe care le poți întâlni pe o electrică. Dacă mai pui în calcul și design-ul, pot spune că produsul este cel puțin superatractiv. Cu un preț pe măsură.

Importator: CrossBike
Preț: 21.999 lei
Motor electric: Bosch de 250W, central
Acumulator: Bosch 500Wh integrat (estimat: 40 de km cu 1.600m diferență de nivel pe mod E-MTB)
Greutate: 23.5 kg în dimensiunea 41cm

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here