Connect with us

Bicicletele Cross 2018 prezentate la Eurobike

Electrice de munte

Bicicletele Cross 2018 prezentate la Eurobike

Probabil te întrebi cum de am decis să public noutățile celor de la Cross pe site-ul electrobike.ro, deși cred că este mai mult decât evident. Cei de la Cross au expus în cadrul celei mai mari expoziții din lume, Eurobike, doar biciclete electrice. Atât de munte cât și de oraș. Iar oferta pare interesantă, mai ales că anul acesta am avut ocazia să încerc un e-bike construit de bulgari, care s-a descurcat bine la teste și care vine cu un raport echipare/preț excelent. Așadar, merită să aruncăm împreună o privire asupra noutăților electrice din 2018, mai ales că acestea vor avea în continuare prețuri excelente.

Voi începe în mod natural cu bicicletele de munte, două dintre ele fiind echipate cu motoare Bosch, Element și Quantum, aceleași două putând fi achiziționate și în versiunea cu motor Shimano, ceea ce face ca lucrurile să fie totodată mai interesante și un pic mai complicate în decizia de achiziționare. Privit din altă perspectivă, această opțiune pe care Cross o face posibilă înseamnă și un cost suplimentar pentru producător, căci așa cum știm deja, motoarele nu sunt compatibile între ele, deci necesită un cadru diferit.

Modelul Element vine în echiparea cu motorul Shimano Steps E8000, are o putere de 250W și un cuplu de 70Nm, cu un acumulator de 504Wh. În varianta cu motorizarea Bosch, Performance Line CX, acesta generează o putere similară însă un cuplu ceva mai mare, de 75Nm. Acmulatorul este similar, de 500Wh. Din echiparea ambelor biciclete fac parte o furcă Rock Shox Recon 27.5 Boost, roți în format 27plus, transmisie Shimano XT cu 11 pinioane și frâne Shimano M396.

Element, modelul pe care l-am avut anul acesta în test.

Quantum.

Dacă Element reprezintă o bicicletă pentru distracție, așa cum am concluzionat într-unul din testele precedente, modelul Quantum va fi dedicat celor care vor o bicicletă mai apropiată de cea pe care au deținut-o până în prezent. Asta înseamnă că anvelopele au lățimi normale, iar diametrul roții poate fi de 27.5 sau 29 de inch, în funcție de versiune. În orice caz, Element este o bicicletă electrică de agrement și plimbări recreaționale, căci este echipată cu o furcă Suntour XCM, o transmisie cu 10 pinioane Shimano Deore. Un avantaj al motorizării Shimano o reprezintă acumulatorul, cu 100 Wh mai puternic decât cel de pe bicicleta echipată cu modelul Bosch, ce are în dotare un acumulator de 400Wh.

În ceea ce privește bicicletele de oraș, diversitatea pentru motoarele electrice este de asemenea destul de mare. Modelul E.LUX este echipat cu un motor de la Continental, cu motor de 250W și curea de transmisie în loc de lanț. Are în dotare un butuc Shimano Nexus cu 8 viteze și frâne hidraulice M365. De menționat acumulatorul, mare de altfel, de 612 Wh.

Modelul Nova este echipat cu un motor de la Brose, printre cele mai silențioase de pe piață. Acumulatorul are o capacitate de 500Wh, iar motorul generează o putere de 250W, pe când din echipare fac parte o transmisie Shimano XT și frâne hidraulice Shimano M365. Acumulatorul este bine mascat în cadru și poate fi achiziționată și în versiunea pentru femei, cu cadru jos.

Cross Nova, pentru Trekking, în versiunea pentru bărbați.

Cross Elegra, pentru trekking, echipat cu motor Shimano Steps E6000.

Cross V-Tron, în versiunea City, cu acumulatorul integrat în portbagaj: design curat și elegant.

Ultima, dar nu cea din urmă, este V-Tron, echipată cu un motor Bosch de 250W și acumulator de 400Wh. Aceasta poate fi achiziționată în versiunea Trekking, cu acumulatorul deasupra down-tube-ului sau în versiunea city, cu acumulatorul montat pe portbagaj și antifurt integrat. V-Tron este disponibil de asemenea și cu motor Shimano Steps, în culori diferite.

Importator Cross în România: crossbike.ro.

Apasa aici ca sa citesti in continuare
S-ar putea sa-ti placa...

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Questions

To Top